Dıgıtal Economy and Marketıng

İnternet teknolojisi, iletim, iletişim ve tasarım temelli teknolojik yenilikler, dijital uygulamaların yaşam alanı içindeki yerini genişletmiş, ekonominin üretim ve dağıtımına ilişkin tüm kurallarını derinden etkilemiştir. Bugün ekonominin önemli bir kısmı gerek üretim ve gerekse dağıtım uygulamaları bakımından giderek dijitalleşmiş, tüketimin yönetimi, pazarlama ve işletme yönetim modellerinde dijital çözümler önemli bir yere sahip olmuştur.

E-ticaret, onlinepazarlama vb. uygulamalar, pazarlamanın bilimsel çerçevesini genişletmiş, ürün, tutundurma, dağıtım ve fiyatlandırmaya ilişkin geleneksel pazarlama uygulamalarının değişimine neden olmuş, marka yönetimi stratejilerinin interaktif iletişim teknolojilerinin yöntemlerine göre biçim almasını sağlamıştır. Bugün pazarlar dinamik, etkileşimli, hızlı ve tüketimi dijitalleşen bir niteliğe doğru değişim gösterirken, geleneksel pazarlama stratejilerinin yetmediği, bireyin pazarda aktör olarak rolünün arttığı, üretimin tüketici odaklılıktan, tüketici belirleyiciliğine doğru geçtiği bir sürecin içindeyiz. Pazarlama ve işletmenin pazarlama yönlü yönetim stratejilerinde dijital çözümlerin üretimine yönelik bilgi birikiminin, yeterliliğin giderek önem kazandığı bir çağdayız.

Diğer yandan pazarlama dışındaki diğer işletme fonksiyonları da dijital ekonomiden etkilenmekte ve pazarlama yönetimindeki değişime paralel tüm fonksiyonlar için yeni yönetim yaklaşımları geliştirilmektedir. Bu nedenle dijital ekonominin insan yaşamını nasıl etkileyeceği, iş dünyasında yaratacağı değişim mevcut veriler ışığında irdelenmekte ve geleceğe yönelik eğilimlerin varsayımları yapılmaktadır. Bu varsayımlar tüm işletme fonksiyonlarının yönetiminde de yaratıcı ve yenilikçi fikir ve yaklaşımların ortaya konulmasını sağlamaktadır. Özetle işletmelerin dijital ekonomiye hazır olmaları için yönetim yaklaşımlarını yenilemeleri gerekmektedir.

Açılması düşünülen yüksek lisans programı bu bakış açısıyla, uluslararası alandaki örneklerinde olduğu üzere, dijital ekonomide pazarlama ve yönetim uzmanlığına ilişkin bilgi ve tecrübelerin, bilimsel çerçevede aktarımını, araştırma alanının geliştirilmesini hedeflemektedir. Günümüzde uzmanlaşmanın, etkileşimli pazarlama ve yönetim uygulamalarına yönelik çözüm arayışlarının, ihtiyaç olarak arttığı göz önüne alındığında, yükseköğrenim alanında dijital pazarlama ve yönetimin bilimsel araştırma alanı olarak öneminin giderek arttığı görülmektedir. Dünyada ve ülkemizde yeni nesil işletme ve üretim anlayışlarının dijitalleştiği ve insan kaynağı talebinin bu yöne kaydığı göz önüne alındığında, yükseköğrenimin eğitim çerçevesinin de bu ihtiyacı karşılayacak yönde değişim göstermesi gerektiği anlaşılmaktadır.

Dijital Ekonomi ve Pazarlama  yüksek lisans programı, %30 İngilizce destekli olarak düzenlenecektir.