Sports Marketıng and Management

Dünyada spor yönetimi ve işletmeciliği alanı hızla büyümekte, ekonomik hacminin genişlemesi kapsamında yönetsel ihtiyaçlar düzeyinde küresel nitelikte insan kaynağına olan ihtiyaç artmaktadır. Uluslararası düzeyde büyüyen spor ekonomisinin işletmeleri, çok kültürlü, çok dilli, işletmecilik, yönetim, üretim, pazarlama ve iletişim alanına ilişkin bilimsel disiplinlerde birçok öğrenme becerisini içeren uygulamaları kapsamaktadır. Spor hukuku, sporcu sağlığı, spor pazarlaması, spor iletişimi gibi birçok alt disiplinin ekonomide karşılığının oluştuğu, uzmanlaşmanın giderek arttığı Spor Endüstrisi, profesyonel spor organizasyonları için gerekli olan birçok sportif ürün ve hizmetinde gelişimine sahne olmaktadır. Dijital iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler spor endüstrisi içinde yeni pazarların doğumuna sebep olmakta, farklı istihdam yolları gelişmektedir.

Spor Pazarlaması ve Yönetimi yüksek lisans programı, Türkiye başta olmak üzere, dünyanın herhangi bir yerinde spor pazarlaması çalışmalarını yürütebilecek insan kaynağını geliştirmeyi amaçlayan, çok kültürlü, küresel nitelikte pazar yönetimi ve iletişimi gerçekleştirebilecek insan kaynağını yetiştirmeyi amaçlayan bir yüksek lisans programıdır. Program ile spor kulüpleri başta olmak üzere, ulusal, uluslararası spor kurumlarının tamamında ve spor organizasyonlarında ihtiyaç duyulan insan kaynağının gelişimi hedeflenmekte ve profesyonel spor yönetimi alanında ihtiyaç duyulan yönetici profilinin gelişimini sağlamak amaçlanmaktadır.

Spor Pazarlaması ve Yönetimi yüksek lisans programı, %30 İngilizce destekli olarak düzenlenecektir.