Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü

İletişim Fakültesi bünyesinde yer alan “Halkla İlişkiler ve Reklamcılık” lisans programının amacı; gelişen iletişim teknolojileri bağlamında, halkla ilişkiler ve reklam sektörünün nitelikli eleman açığının karşılanması ve halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, reklam, medya planlama, reklam araştırmaları, yaratıcı yazarlık, reklam yönetimi, marka, tüketici davranışları, dijital pazarlama ve reklamcılık vb. alanlarda eğitim verilmesi ve uluslararası standartlara uygun, nitelikli bilgi ve donanıma sahip halkla ilişkiler ve reklamcıların yetiştirilmesi olarak özetlenebilir.
Kuramsal bilgilerin olduğu kadar bölüm bünyesinde faaliyet gösteren Halkla İlişkiler ve Reklam Atölyesi ile uygulamaya dönük çalışmalarla eğitimin zenginleştirilmesinin de hedeflendiği Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nde öğrencilerin akademik bilgilerine ek olarak sektörle buluşmaları hedeflenmiştir. Bu çerçevede Pradist adı verilen üniversitemizdeki ilk bölüm bloğumuzda öğrencilerimiz sosyal medya platformlarında alanları ile ilgili  içerik üretimi ve yönetimi, proje uygulamaları vb. çalışmalarda bulunabilmektedir. 2016-2017 akademik döneminden itibaren devam eden Dijital Pazarlama İletişimi Günleri (Digidays) ile ise dijital pazarlama sektörünün ustaları üniversitemizde ağırlanmakta, öğrencilerimiz hem sektör deneyiminden istifade etmekte hem de network oluşturma şansına erişmektedir. Üniversite-sektör işbirliği çerçevesinde ise İlancılık Reklam Ajansı, 3P Ürün Yerleştirme Ajansı ve Tribal Sahada Pazarlama Ajansı ile birlikte çalışmalar yapılmaktadır. Bölüm bünyesinde bulunan öğrencilerimize bu ajanslarda staj yapma şansı sunulmaktadır.
Nitelikli akademik personeli ile bilimsel ve sektörel çalışmaları yakından takip eden bölümün ayrıca Türkiye’de yayınlanan  uluslararası hakemli Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE)  bulunmaktadır. İlgili bilimsel dergi ülkemizde ve Dünya’daki halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinleri ile ilgili akademik  çalışmaları biraraya getiren ilk süreli yayın olması sebebi ile önem taşımaktadır. 
Eğitimleri süresince teorik ve uygulamaya ilişkin bilgiler ile donatılan öğrencilerimizin, halkla ilişkiler ve reklam alanında istihdam olanakları bulması ve sektörde kurumsal iletişim sorumlusu, halkla ilişkiler uzmanı, stratejik iletişim sorumlusu, reklam yazarı, medya planlama uzmanı, müşteri temsilcisi, kreatif direktör, art direktör, grafiker, reklam ve iletişim yöneticisi, marka yöneticisi, dijital pazarlama uzmanı, pazarlama yöneticisi vb. alanlara özgü unvanları alabilmeleri mümkündür.
 

 
Öğretim dili: Türkçe 

Doç.Dr.R.Gülay Öztürk
 
Bölüm Başkanı

İletişim Bilgileri:

gulay@ticaret.edu.tr
 
444 0 413 /4115