BİLİMSEL ARAŞTIRMA, ULUSLARARASI YAYIN VE
 BİLİMSEL ETKİNLİK TEŞVİK ESASLARI

  1. SEMPOZYUM, KONFERANS, SEMİNER vb. BİLİMSEL ETKİNLİKLERE KATILIM ESASLARI
  • 01 Ocak 2024 tarihinden itibaren bilimsel etkinlik desteğinden yararlanmak isteyen akademisyenlerimizin etkinlik tarihinden en az 1 ay öncesinden Fakülteleri ve YAPKO sistemi üzerinden başvuru yapmaları gerekmektedir.
  • YAPKO başvurularının akademik yetkinliğinin fakülte ve enstitü yönetim kurullarında denetlendikten sonra YAPKO komisyonuna başvuru tarihinden itibaren en geç 15 gün içinde iletilmesi gerekmektedir.
  • 2 aydan fazla yıllık izni birikmiş olanlar öncelikle yıllık izinlerinden kullanmak kaydıyla mali destek alabilirler.

o Bilimsel Etkinlik İçin Başvuru Sırasında Olması Gereken Belgeler:

Başvuru Formu
Başvuruda Bulunan Güncel YÖKSİS Çıktısı,
Bilimsel Etkinliğe İsme Yazılı Davet Kabul Belgesi
Bilimsel Etkinlik Programı (Açıklanmış İse)
Bildiri Tam Metni
Bir Önceki Almış Olduğu Teşvik ile İlişkili Yayınlarının Listesi ve Çıktıları

o Bilimsel Etkinlik Dönüşü Ödemelerin Yapılabilmesi İçin Teslim Edilmesi Gereken Belgeler:

Katılım belgesi
Bildiri kitapçığının kapak sayfası, içindekiler kısmı ve basılı bildirinin fotokopileri
Ödeme belgeleri
Google Scholar/ ORCID/ Researcher ID numaraları.

Üniversitemiz fakülte ve bölümleri ile uygulama ve araştırma merkezlerinin düzenli olarak ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sempozyum ve/veya konferans şeklinde bilimsel etkinlikler düzenlemeleri beklenir.

 

Al. YURT İÇİ BİLİMSEL ETKİNLİKLERE KATILIM ESASLARI

Al.l Öğretim Elemanlarının Başvurularına Dair Esaslar

Öğretim elemanları bir akademik yıl içinde yol, konaklama ve katılım ücretleri üniversite bütçesinden karşılanmak üzere en çok 4 kez bilimsel etkinliklere katılabilirler ve kendilerinden katılacakları etkinlik kapsamında sunacakları bildirilerin tam metni ile başvurmaları ve sundukları bildirilerin sempozyum ve/veya konferans kitabında veya Web of Science’da, ULAKBİM, SCOPUS ve E-SCI kapsamında taranan dergilerde yayınlanması şartı aranır. Bildiri tam metni ile başvuruda bulunmayan öğretim üye ve elemanlarının başvurulan değerlendirmeye alınmaz. Öğretim elemanları bildirilerinin yayınlandığına dair kitap/kitap bölümü, dergi örneğini fakültesi aracılığıyla YAPKO ‘ya iletmekle yükümlüdür. Bu yükümlülüğü yerine getirmeyenlerin bir sonraki başvuruları dikkate alınmaz.

Bir akademik yıl içinde bir öğretim elemanına yapılacak ödeme beyan edilen ve YAPKO tarafından onaylanan yol ve harcırah tutarları dâhil en çok 7.500 (YedibinBeşYüz) TL tutarındadır.

Öğretim elemanları yurt içi bilimsel etkinliklere üniversite bütçesinden ödenmek üzere katılma taleplerini en çok 2 akademik yıl için tekrarlayabilirler. Bu süre içinde veya sonunda, öğretim elemanlarının SCI, SSCI, AHCI kapsamında Web of Science’da, ULAKBİM, SCOPUS ve E-SCI kapsamında taranan dergilerde yayın yaptıklarını veya yayın başvurularının kabul edildiklerini belgelemeleri halinde bu süreyi takip eden 2 yıl içinde bu tür etkinliklere katılma talepleri üniversite bütçesinden karşılanmaya devam edilir. Benzer şekilde, öğretim üye ve elemanlarının TÜBİTAK ve benzeri AR-GE projeleri yapmaları veya proje başvuruları kabul edilmeleri ve/veya ulusal/uluslararası bilimsel etkinlik düzenlemeleri halinde bu süreyi takip eden 2 yıl içinde bu tür etkinliklere katılma talepleri üniversite bütçesinden karşılanmaya devam edilir.

Öğretim elemanlarının 2 Akademik yıl içinde SCI, SSCI, AHCI kapsamında Web of Science’da, ULAKBİM, SCOPUS ve E-SCI kapsamında taranan dergilerde yayın yapamamaları halinde bu süreyi takip eden süre sonrasında ki 2 yıl için bu tür etkinliklere dair harcamaları üniversite bütçesinden karşılanmaz. Bu durumdaki öğretim elemanlarına, fakültelerince uygun görülmesi halinde, ücretsiz idari izinli sayılmaları yönünde işlem yapılabilir.

A1.2 İstanbul Ticaret Üniversitesi Öğrencilerinin Başvurularına Dair Esaslar

Üniversitemiz öğrencilerinin yurt içi bilimsel etkinliklere katılma talepleri bölüm veya anabilim dalı başkanlığının uygun görmesi ve fakülte veya enstitü yönetim kurullarınca önerilmesi halinde sadece sempozyum, konferans, kongre katılım ücreti ödemesi üniversite bütçesinden yapılabilir.

A.2 YURT DIŞI BİLİMSEL ETKİNLİKLERE KATILIM ESASLARI

A2.1 Öğretim Elemanlarının Başvurularına Dair Esaslar

Öğretim elemanları bir akademik yıl içinde yol, konaklama ve katılım ücretleri üniversite bütçesinden karşılanmak üzere 1 kez yurt dışında düzenlenen bilimsel etkinliklere katılabilirler. Öğretim elemanlarının YAPKO başvurularında sunacakları bildirilerin tam metni ile başvurmaları gerekir. Bu tür etkinlikler katılan öğretim elemanlarından katıldıkları etkinlikler kapsamında sundukları bildirilerin sempozyum ve/veya konferans kitabında veya Web of Science’da, ULAKBİM, SCOPUS ve E-SCI kapsamında taranan dergilerde yayınlanması şartı aranır. Öğretim elemanları bildirilerinin yayınlandığına dair kitap/kitap bölümü örneğini fakültesi aracılığıyla YAPKO‘ya iletmekle yükümlüdür. Bu yükümlülüğü yerine getirmeyenlerin bir sonraki başvuruları dikkate alınmaz

Bir akademik yıl içinde bir öğretim elemanına yapılacak ödeme beyan edilen ve YAPKO tarafından onaylanan yol ve harcırah tutarları dâhil en çok 3.000 (Üç bin) USD tutarındadır.

Öğretim elemanları yurt dışı bilimsel etkinliklere üniversite bütçesinden ödenmek üzere katılma taleplerini en çok 2 akademik yıl için tekrarlayabilirler. İki akademik yıl içinde veya sonunda SCI, SSCI, AHCI kapsamında Web of Science’da, ULAKBİM, SCOPUS ve E-SCI kapsamında taranan dergilerde yayın yapmaları veya yayın başvuruları da kabul edilmeleri halinde bu süreyi takip eden 2 yıl içinde bu tür etkinliklere katılma talepleri üniversite bütçesinden karşılanmaya devam edilir. Benzer şekilde, öğretim elemanlarının TÜBİTAK ve benzeri AR-GE projesi yapma ve proje başvuruları kabul edilmeleri kabul edilmeleri halinde bu süreyi takip eden 2 yıl içinde bu tür etkinliklere katılma talepleri üniversite bütçesinden karşılanmaya devam edilir.

Yurtdışı bilimsel etkinliklere katılan öğretim elemanlarının 2 akademik yıl içinde SCI, SSCI, AHCI kapsamında Web of Science’da, ULAKBİM, SCOPUS ve E-SCI kapsamında taranan dergilerde yayın yapamamaları halinde takip eden 2 yıl içinde bu tür etkinliklere dair harcamaları üniversite bütçesinden karşılanmaz ve katılma başvuruları değerlendirme dışı bırakılır. Bu durumdaki öğretim elemanlarına, fakültelerince uygun görülmesi halinde, ücretsiz idari izinli sayılmaları yönünde işlem yapılabilir.

A2.2 İstanbul Ticaret Üniversitesi Öğrencilerinin Başvurularına Dair Esaslar

Üniversitemiz öğrencilerinin yurt dışı bilimsel etkinliklere katılma talepleri bölüm veya anabilim dalı başkanlığının uygun görmesi ve enstitü müdürlükleri yönetim kurullarınca önerilmesi halinde sadece sempozyum, konferans, kongre katılım ücreti ödemesi üniversite bütçesinden yapılabilir.

  1. B) SEMPOZYUM, KONFERANS, SEMİNER vb. BİLİMSEL ETKİNLİKLER DÜZENLENMESİNE DAİR ESASLAR

B.l Üniversitemiz Fakülte ve Bölümleri ile Uygulama ve Araştırma Merkezlerinin ve Öğretim Elemanlarının Ulusal Düzeyde Gerçekleştirilen Sempozyum ve/veya Konferans Şeklinde Bilimsel Etkinlikler Düzenlemesine Dair Esaslar:

Üniversitemiz Fakülte ve Bölümleri ile Uygulama ve Araştırma Merkezlerinin ve Öğretim elemanlarının bir akademik yıl içinde en çok 2 kez bilimsel etkinlik düzenlemesine imkân tanınır. Söz konusu etkinlikler için toplamda 45.000 (Kırkbeşbin) TL’yi aşmayan ve davetlilerin yol, transferler, harcırah ve konaklama ücretlerini kapsayan bir bütçe üniversite bütçesinden karşılanmak üzere tahsis edilir.

Söz konusu bilimsel etkinliğe dair etkinlik boyunca gerçekleştirilecek program açılışı, yiyecek/içecek ikramları, plaket yaptırılmasına ve sunulmasına yönelik harcamalar ile bilimsel etkinlik kapsamında sunulan bildirilerin yer alacağı kitap basımı bütçenin dışında tutulur ve rektörlük oluru ile ödenir.

Söz konusu bilimsel etkinliğe dair etkinliğe katılacaklar tarafından katılım ücreti talep edilmesi ve ödenmesi durumunda buna dair iş ve işlemler üniversitemiz “Bilimsel Etkinlik Düzenleme Kurulu” riyasetinde iktisadi işletmesi tarafından yürütülür. Bu durumda, etkinlik boyunca gerçekleştirilecek program açılışı, yiyecek/içecek ikramları, plaket yaptırılmasına ve sunulmasına yönelik harcamalar ile bilimsel etkinlik kapsamında sunulan bildirilerin yer alacağı kitap basımı elde edilecek gelirlerden karşılanır.

B.2 Üniversitemiz fakülte ve bölümleri ile uygulama ve araştırma merkezlerinin ve öğretim elemanlarının uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sempozyum ve/veya konferans şeklinde bilimsel etkinlikler düzenlemesine dair esaslar

Üniversitemiz fakülte ve bölümlerine ile uygulama ve araştırma merkezlerine ve öğretim elemanlarına bir akademik yıl içinde en çok 1 kez bilimsel etkinlik düzenlemesine imkân tanınır. Söz konusu etkinlikler için toplamda 15.000 (On Beş Bin $) USD aşmayan ve davetlilerin yol, transferler, harcırah ve konaklama ücretlerini kapsayan bir bütçe üniversite bütçesinden karşılanmak üzere tahsis edilir.

Söz konusu bilimsel etkinliğe dair etkinlik boyunca gerçekleştirilecek program açılışı, yiyecek/içecek ikramları, plaket yaptırılmasına ve sunulmasına yönelik harcamalar ile bilimsel etkinlik kapsamında sunulan bildirilerin yer alacağı kitap basımı bütçenin dışında tutulur ve rektörlük oluru ile ödenir.

Söz konusu bilimsel etkinliğe dair etkinliğe katılacaklar tarafından katılım ücreti talep edilmesi ve ödenmesi durumunda buna dair iş ve işlemler üniversitemiz “Bilimsel Etkinlik Düzenleme Kurulu” riyasetinde iktisadi işletmesi tarafından yürütülür. Bu durumda, etkinlik boyunca gerçekleştirilecek program açılışı, yiyecek/içecek ikramları, plaket yaptırılmasına ve sunulmasına yönelik harcamalar ile bilimsel etkinlik kapsamında sunulan bildirilerin yer alacağı kitap basımı elde edilecek gelirlerden karşılanır.

 

  1. C) İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ TARAFINDAN MALİ OLARAK DESTEKLENEN ARAŞTIRMA PROJELERİNE BAŞVURU ESASLARI

Üniversitemiz Fakülte ve Bölümleri ile Uygulama ve Araştırma Merkezleri ve öğretim elemanları bir akademik yıl içinde, en çok 1 kez üniversite bütçesinden desteklenen, bilimsel araştırma projeleri için başvuruda bulunabilirler. Proje için gerekli araç-gereç, sarf malzemesi temini ile projede ihtiyaç duyulan personel (proje elemanı) desteği Uygulama Araştırma Merkezleri ve Fakülte Bölüm başvuruları için en fazla 90.000 (Doksan Bin) TL, öğretim elemanları için en fazla 60.000 (Altmış Bin) TL tutarında mali destek talep edilebilir. Projelerde ihtiyaç duyulan proje elemanları üniversitemiz lisans/lisansüstü programlarda kayıtlı öğrenciler arasından seçilerek önerilmeli veya diğer üniversitelerde öğrenim görmekte olan öğrenci ve araştırmacılar için de gerekli şartları sağlamaları halinde ilgili komisyon tarafından karar verilerek bursiyer öğrenci statüsünde çalıştırılmalıdır. Uygulama ve Araştırma Merkezleri ve Fakülte Bölümlerinin ortak girişim halinde proje başvurularında proje için mali destek ilgili yönetim kurullarının kararı ve Rektörlük oluru ile 400.000 (Dört yüz bin) TL’ye kadar artırılabilir.

Proje bitiminde, öğretim elemanlarının SCI, SSCI, AHCI kapsamında Web of Science’da, SCOPUS, E-SCI ve ULAKBÎM kapsamında taranan veya yayın başvurularının kabul edildiklerini belgelemeleri gerekir. Aksi takdirde, bu süreyi takip eden 3 yıl içinde bu tür etkinliklere başvurma talepleri kabul edilmez.

Projelerin kapatılabilmesi için toplam yayın puanı 15 olmalıdır. Bu kapsamda dergi puanları aşağıdaki gibidir:

İNDEKS PUAN
SCI 15
SSCI 15
AHCI 15
SCOPUS 10
ESCI 7,5
ULAKBİM 5

 

Proje bitiminde, proje kapsamında satın alınan sarf malzemesi niteliğindeki malzemeler hariç tüm araç ve gereçler ilgili uygulama araştırma merkezi veya fakülte bölümü laboratuvarına devredilerek demirbaş listesine kaydedilir.

 

C.l. İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ TARAFINDAN MALİ OLARAK DESTEKLENEN GÜDÜMLÜ PROJELERİNE BAŞVURU ESASLARI

Üniversitemiz Rektörlüğü tarafından sosyal sorumluluk, tanıtım, alt yapı iyileştirmesi gibi ihtiyacın belirlenmesi kaydı ile özel çağrı ile Rektörlük, Fakülte ve Bölümleri ile Uygulama ve Araştırma Merkezleri bir akademik yıl içinde, en çok 1 kez üniversite bütçesinden desteklenen, güdümlü projeler için başvuruda bulunabilirler. Proje için gerekli araç-gereç, sarf malzemesi temini ile projede ihtiyaç duyulan personel (proje elemanı) desteği için Rektörlük oluru ile 500.000 (Beş Yüz Bin) TL’ye kadar desteklenebilir.

Projelerin kapatılabilmesi için proje önerisinde belirlenen gereksinimler sözleşme altında taahhüt altına alındığı şekliyle başarılması gerekmektedir.

 

C.2 Hızlı Destek Programı

Bilimsel araştırma projelerinde yüksek lisans ve doktora öğrencileri için her bir öğretim üyesine en fazla 1 defa lisansüstü projelerini ve tezlerini teşvik etmek için hızlı destek kapsamında 20.000 (Yirmi Bin) TL mali destek verilmesi ve 24 ay içerinde projesini YAPKO kapsamındaki indekslere uygun bir yayın yapması şartı ile projesini kapatabilir. Projenin kapatılamaması halinde ödenen mali desteğin iade edilmesi konusu YAPKO’da değerlendirilecektir.

 

  1. D) ÖĞRETİM ELEMANLARININ YURT DIŞI veya YURT İÇİ UZUN SÜRELİ BİLİMSEL ETKİNLİK ve ARAŞTIRMA PROJELERİNE ÜCRETLİ İZİNLİ KATILMA ESASLARI

İki aydan fazla yıllık izni birikmiş olanlar uzun süreli bilimsel etkinlik ve araştırma projelerine ücretli izinli katılma uygulamalarından öncelikle yıllık izinlerini kullanmak kaydıyla yararlanabilirler.

Öğretim elemanlarının yurt dışı veya yurt içinde ücretli izin talebinde bulunmaları halinde, öncelikle, öğretim elemanlarının yerine getirmekle yükümlü oldukları akademik ve/veya idari görev ve sorumlulukların aksamadan devam edebileceğine dair bölüm başkanlığı ve fakülte dekanlığı uygun görüşü aranır.

Öğretim elemanlarının yurt dışı ve/veya yurt içinde bilimsel etkinlik ve araştırma projelerine ücretli izinli katılabilmeleri için üniversitemizde en az 5 yıl çalışmış olma şartı aranır. Bu durumda olan öğretim elemanlarından, ayrıca, son 2 yılda en az bir adet olmak üzere Doçentlik başvurularında esas alınan kriterler kapsamında yayın yapmış olmaları ya da TÜBİTAK ve benzeri AR-GE projesi yapmış olmaları şartı aranır.

Öğretim elemanları yurt dışı veya yurt içinde ücretli izin talebinde bulunmaları halinde çalıştıkları her yıla karşılık 1 ay olacak şekilde en çok 6 ay ücretli izin talebinde bulunabilir.

Öğretim elemanlarının yurt dışı veya yurt içinde ücretli izin talebinde bulunmaları halinde, ücretli izin talep ettikleri bilimsel etkinlik ve/veya araştırma projelerinin içeriğini ve öğretim elemanlarından beklenen katkının ne olduğunu ifade eden bir davet mektubunun yapılması gerekir.

Öğretim elemanları yurt dışı veya yurt içinde ücretli izin talebinde bulunmaları halinde maaşlarının dışında herhangi bir ödeme yapılmaz.

Yurt dışı veya içinde ücretli izin kullanan öğretim elemanları ücretli izinli sayıldıkları görevlendirme sonunda, göreve dönüşlerinde yaptıkları etkinlik veya görev aldıkları projeye dair üniversitemizde bir seminer vererek deneyim ve birikimlerini üniversitemiz akademik çevreleriyle paylaşmak ve çalışmalarını bir rapor halinde fakülte yönetimi ve üniversite yönetimine sunmak zorundadırlar.

Yurt dışı veya yurt içinde ücretli izin kullanan öğretim elemanları ücretli izinli sayıldıkları görevlendirme sonunda, göreve başlamalarına müteakiben 1 yıl içinde aşağıda belirtilen tablo kriterlerine göre en az 50 puan alabilecek sayıda alanıyla/araştırma konusuyla ilgili yayın yapmaları şartı aranır. Bu şartın sağlanmaması durumunda yayın şartını sağlayana kadar YAPKO imkânlarının hiçbirinden fayda sağlayamaz.

Yurt dışı veya içinde ücretli izin kullanan öğretim elemanları ücretli izinli sayıldıkları görevlendirme sonunda, göreve başlamalarını müteakiben ücretli izinli olarak görev yaptıkları sürenin 2 katı süreyle üniversitemizde çalışma ve verilen görevleri yapma zorunlulukları vardır.

  1. E) YAPKO BİLİMSEL YAYIN TEŞVİK ESASLARI

Üniversite öğretim elemanları, üniversite öğretim üyesi olmayıp TC veya Yabancı Uyruklu misafir öğretim üyesi olan veya araştırma merkez danışma kurulu üyesi sıfatıyla üniversitede afiliye öğretim üyelerinin ve doktora unvanına sahip idari personelinin yayın teşvikleri miktarı aşağıdaki Tablo 1 doğrultusunda gerçekleştirilir.

Doktora/Yüksek Lisans öğrenimine devam eden öğrencilerin tez konuları dışındaki konularda yaptıkları yayınlara aşağıdaki Tablo 2 doğrultusunda gerçekleştirilir.

Teşvik ve destekler; bütçe imkânlarına göre Rektörlükçe senelik olarak yükseltilir.

Başvurusu yapılan bilimsel yayınların, belirtilen indekslerde yayınlanması/taranması sonrasında YAPKO Kurulunda değerlendirilip teşvik verilecektir.

E.l Bilimsel Yayın Başvurulan İçin Teslim Edilmesi Gereken Belgeler:

Bilimsel Yayın Teşvik Formu
Destek Prim Tablosu (İTO Teşviki İçin)
Beyanname (İTO Teşviki İçin)
Makale Nüshası
Başvurusu Yapılan Bilimsel Yayının Nerede Tarandığına Dair İndeks Bilgisinin Gösterildiği Belge AVESİS, YÖKSİS Giriş Yapıldığını Gösterir Belge

Tablo 1: Üniversite öğretim elemanları, üniversite öğretim üyesi olmayıp TC veya Yabancı Uyruklu misafir öğretim üyesi olan veya araştırma merkez danışma kurulu üyesi sıfatıyla üniversitede afiliye olan öğretim üyelerinin ve doktora unvanına sahip idari personelinin yayın teşvikleri miktarı

Web of Science (WoS) JCR Sınıflaması PUAN SCOPUS
Q1 100 Web of Science (WoS) değerlerinin %75’i oranında hesaplama yapılır.
Q2 75
Q3 50
Q4 25
 
ESCI 10  

 

İstanbul Ticaret Üniversitesi (YAPKO)
Web of Science (WoS) JCR Sınıflaması Makale Teşvik Miktarı (TL Net) SCOPUS
Qi 22.500 Web of Science (WoS) değerlerinin %75’i oranında hesaplama yapılır.
Q2 16.500
Q3 11.250
Q4 5.250
 
E-SCI 2.400  
TR Dizin 1.500  
 
Çok Yazarlı Makalelerde/Etkinliklerde Teşvik Miktarı, Yazar sayısına bölünür.
Makalelerde Üniversite Akademik Personelinin adı ve İstanbul Ticaret Üniversitesi kurum adının endekslerde taranmaya esas şekilde beyanı esastır.

 

 

 

 

 

 

Tablo 2: Doktora/Yüksek lisans öğrenimine devam eden öğrencilerin yayın teşvikleri

İstanbul Ticaret Üniversitesi (YAPKO)
Web of Science (WoS) JCR Sınıflaması Makale Teşvik Miktarı (TL Net) SCOPUS
Qi 10.500 Web of Science (WoS) değerlerinin %75’i oranında hesaplama yapılır.
Q2 7.500
Q3 4.500
Q4 3.000
 
E-SCI 1.500  
TR Dizin 750  
 
Çok Yazarlı Makalelerde/Etkinliklerde Teşvik Miktarı, Yazar say ısına bölünür.
Makalelerde Üniversite Doktora Öğrencisinin Adı ve İstanbul Ticaret Üniversitesi kurum adının endekslerde taranmaya esas şekilde beyanı esastır.

 

 

 

 

  1. F) KİTAP TEŞVİK ESASLARI

Üniversitenin öğretim elemanları tarafından Yayın Yürütme Kurulu’na yayımlanmak üzere sunulmuş olan monografi niteliği taşıyan kitaplar Yayın Yürütme Kurulu ve Üniversite Yönetim Kurulu tarafından onaylanır. Onay aşamasından sonra ilgili akademik dönem sonunda öğretim elemanının kadrosunun bulunduğu fakülte yönetim kurulunca değerlendirilir. Her bir dönemde en çok 2 kitap için telif ödemesi gerçekleştirilir. Fakülte Yönetim Kurulu tarafından belirlenen 2 kitap için YAPKO’ya başvuru yapılır. Fakültelerin yıllık olarak belirlenmiş olan haklarını kullanmadıkları durumlarda Fakülte Yönetim Kurulu onayı ile bu haklar talep eden diğer fakültelere devredilir.

Üniversite öğretim elemanları tarafından yazılmış olan monografi kategorisindeki kitaplara yapılan telif sözleşmesinde 10.500 TL tutarında destek verilir.