2021-2022 Erasmus+ Öğrenim Hareketliliği Başvuruları / The Erasmus+ Studies Mobility Applications 2021-2022

 

2021-2022 Güz ve Bahar Dönemi Erasmus+ Öğrenim Hareketliliği Başvuruları

2021-2022 Güz ve Bahar Dönemi Erasmus Öğrenim Hareketliliği Programına başvurmak isteyen öğrenciler, aşağıdaki yönergeleri takip etmelidirler:
1) Uygunluk Kriterleri:
– Öğrencinin yükseköğretim kurumu bünyesinde örgün eğitim kademelerinin herhangi birinde (birinci, ikinci veya üçüncü kademe) bir yükseköğretim programına kayıtlı, tam zamanlı öğrenci olması
a) Birinci kademe öğrencilerin kümülatif akademik not ortalamasının en az 2.20/4.00 olması
b) İkinci ve üçüncü kademe öğrencilerin kümülatif akademik not ortalamasının en az 2.50/4.00 olması
– Yüksek lisans ve doktora düzeyinde ilk dönem başvuran ve henüz seçim yapılan yükseköğretim kurumunda transkripti oluşmamış öğrenciler için bir önceki yükseköğretim kademesinde alınan mezuniyet notu kullanılır.
– Öğrenim hareketliliği için yeterli sayıda ECTS kredi yükü olması
– Mevcut öğrenim kademesi içerisinde daha önce Erasmus faaliyetlerinden yararlanılmışsa, yeni faaliyetle beraber toplam sürenin 12 ay’ı geçilmeyecek olması
2) Başvuru Adımları:
– Öğrenciler 08 Şubat 2021 – 26 Şubat 2021 tarihleri arasında Erasmusport “Erasmus + Öğrenci Başvuruları” sayfası aracılığıyla online başvuruda bulunmaları gerekmektedir.
– Sistemden başvuru 08.02.2021 saat 00:00’dan sonra aktif olacaktır.
– Öğrencinin sistemde kaydı yok ise, öncelikle kayıt oluşturması gerekmektedir.
– Oluşturulan Erasmusport hesapları Değişim Programları Koordinatörlüğü tarafından etkinleştirilecektir. Mevcut hesaplarını etkinleştirmek isteyen adaylar, erasmus@ticaret.edu.tr adresine İsim, Soyisim ve e-mail adreslerini yazarak etkileştirme kodu talep edebilirler.
– Hesap oluşturmuş ve şifresini kaybetmiş adaylar, şifre unuttum kısmından şifrelerini güncelleyebilirler. Güncelleme maillerine ulaşmak için hesabınızın Office 365 üzerinden açılması gerekmektedir.

ÖNEMLİ UYARI:
Öğrencilerimiz başvurularını yaparken @istanbulticaret.edu.tr uzantılı e-mail adreslerini kullanmalıdırlar. Kendi e-mail adreslerine, üniversitemiz web sitesinden girerek, oluşturdukları hesapları onaylayabilirler.
– Öğrenciler başvuru süreci içerisinde imzalı başvuru formunu ( Başvurunuzu tamamladıktan sonra PDF olarak çıktısı alınmalı ve imzalanmalıdır. Başvuru formunu indirmek için: Başvurularım- Öğrenim başvurularım – PDF/ 1 kopya) geçerli not ortalaması gösterir transkriptlerini ( Mühürlü veya E-imzalı transkripler dışındaki transkriptler kabul edilmeyecektir. 1 kopya-İngilizce ) başvurularım bölümünden ‘işlemler’ sekmesinden ‘dosyalar’ kısmına yüklemelidirler. 26 Şubat 2021 24:00 a kadar  evraklarını sisteme yüklemeyenlerin online başvuruları geçersiz sayılacaktır. ÖNEMLİ: Başvuru formunuzu tamamlamayı unutmayınız.

– Erasmus İngilizce sınavından muaf olmak isteyen adaylar için, partner üniversitenin talep ettiği dil yeterliliğini kanıtlayacak belge (Minimum B2 seviyesinde TOEFL, IELTS, YDS, PTE, YÖKDİL) başvuru formu dosyalar kısmına ilgili evrak seçilerek eklenmelidir.
3) Başvuruda Dikkat Edilmesi Gerekenler
– Her öğrenci Güz, Bahar ya da 1 yıl olmak üzere seçilecektir.
– Tercih ettiğiniz kurumun akademik takvimini seçiminizden önce dikkatle inceleyiniz.
– Bir dönemde en az 30 ECTS karşılığı ders alınması zorunludur.
– Tercih edeceğiniz üniversitenin başvuru koşullarını, kontenjanlarını ve gerekli dil şartlarını inceleyiniz. https://app.erasmus.ticaret.edu.tr/tr/euc-agreements/list

4) Yazılı sınav
– Başvurusu geçerli olan adaylar, İstanbul Ticaret Üniversitesi İngilizce Hazırlık Programı tarafından hazırlanan İngilizce yazılı + sözlü sınava davet edilecektir. Yazılı sınavdan geçerli not (65 ve üstü) alan öğrenciler sözlü sınava girme hakkını elde edeceklerdir. Sınav B2 düzeyinde olacaktır. 

-Örnek sınav için tıklayınız.

– Yazılı sınav tarihi ve uygulama şekli  başvuruların sona ermesinden sonra Değişim Programları Koordinatörlüğü web sitesinde duyurulacaktır.
5) Seçim Kriterleri:
– GNO: %50
– İngilizce Dil Yeterlik Sınavı: % 50
– (Toplam 100 puan üzerinden yazılı sınavın katkısı %75 , sözlü sınav katkısı %25)                                                                              – Şehit ve gazi çocuklarına: +15 puan
– Engelli Öğrencilere (engelliliğin belirlenmesi kaydıyla): +10 puan
– Dezavantajlı / Özel ihtiyaç sahibi öğrencilerimizin seçilmeleri durumunda, kendilerine ek hibe desteği sağlanabilecektir. Ek hibe oranı alınacak olan toplam Erasmus hibesini geçemez. Daha ayrıntılı bilgi almak için koordinatörlüğümüzü ziyaret edebilirsiniz.
– 2828 Sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu Kapsamında haklarında koruma, bakım veya barınma kararı alınmış öğrencilere: +10 puan
– Vatandaşı olunan ülkede hareketliliğe katılma: -10 puan
– Hareketliliğe seçilen öğrenciler için, Yükseköğretim kurumu tarafından hareketlilikle ilgili olarak düzenlenen toplantılara/eğitimlere mazeretsiz katılmama (öğrencinin Erasmus’a tekrar başvurması halinde uygulanır: -5 puan                  – Seçildiği halde Erasmus Hareketliliğine katılmaktan vazgeçen öğrencilerin, bildirilen feragat süresi içerisinde(Nihai listenin yayınlanması tarihi itibari ile 30 gün) feragat bildirim dilekçeleri sunmayan adayların, sonraki herhangi bir Erasmus hareketliliği başvurusunda bulunması durumunda -10 puan 
– Daha önce yararlanılan her bir faaliyet için: -10 puan
– Daha önce yararlanma durumunda -10 puan uygulaması, önceki öğrenim kademesinde gerçekleştirilen veya yükseköğretim öğrenci/staj hareketliliği dışındaki hareketlilikler için uygulanmaz. Hareketlilik gerçekleştirmiş bir öğrencinin aynı öğrenim kademesi içerisinde tekrar başvurması halinde uygulanır.

6) Hareketlilik Hibeleri
Öğrenciler Türk Ulusal Ajansı tarafından ayrılan üniversite bütçesine göre hareketlilik hibesi alır. Hibeler, öğrencinin faaliyetle ilgili masraflarının tamamını karşılamaya yönelik değil, yalnızca katkı niteliğindedir.
Öğrenciler hareketlilik hibesi almasalar da Erasmus programına katılma hakları vardır. Erasmus Öğrenci Değişim Programı veya Erasmus Staj Programı ile ilgili öğrenciler ( lisans, lisansüstü) her seviye için, sadece toplamda 12 ay boyunca hareketlilik hibesi alabilirler. Hareketliliğe seçilen adaylar dilerlerse maddi destekten vazgeçebilecekleri ve bu vazgeçme taleplerini feragat tarihi (Nihai listenin yayınlanması tarihi itibari ile 30 gün) içerisinde yazılı olarak bildirmesi gerekmektedir.
Ancak 12 ay’ı tamamlayan öğrenciler, hareketlilik hibesi almadan birden fazla Erasmus Değişim programı ve Erasmus staj Hareketliliğine katılabilir.
Öğrenci hibe ile herhangi bir öğrenim kademesinde Erasmus değişim programına katıldı ise, o öğrenci fakültesi tarafından onay alınması durumunda hibesiz bir şekilde aynı seviyede Erasmus Değişim Programına katılabilir.
Öğrenci Erasmus Staj Programı için hareketlilik hibesi aldıysa aynı zamanda da, Erasmus Değişim Programı için hareketlilik hibesi alabilir.
Bu, öğrencilerin her seviyede Erasmus programlarına ( Erasmus Değişim veya Erasmus staj hareketliliği ) katılabileceği ve her biri için toplam 12 ay boyunca hareketlilik hibesi alabilir anlamına gelir.
2020-2021 Akademik Yılı tahsis edilen hareketlilik hibe tutarlarını aşağıda görebilirsiniz. Bu miktarlar yıllık olarak değişebilir ve bu nedenle gelecek akademik yıl için aynısının dikkate alınmaması gerektiğini unutmayınız.
Hayat pahalılığına göre ülke türleri Hareketlilikte Misafir Olunan Ülkeler Aylık Öğrenci Öğrenim Hibesi (€)

Hayat pahalılığına göre ülke türleri Hareketlilikte Misafir Olunan Ülkeler Aylık Öğrenci Öğrenim Hibesi (€)
1. ve 2. Grup Program Ülkeleri Birleşik Krallık, Danimarka, Finlandiya, İrlanda, İsveç, İzlanda, Lihtenştayn, Lüksemburg, Norveç, Almanya, Avusturya, Belçika, Fransa, Güney Kıbrıs, Hollanda, İspanya, İtalya, Malta, Portekiz, Yunanistan 500
2. Grup Program Ülkeleri Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Hırvatistan, Letonya, Litvanya, Macaristan, Makedonya, Polonya, Romanya, Slovakya, Slovenya 300

Erasmus öğrenci hareketliliği kontenjanları aşağıdaki kriterlere göre belirlenecektir ;
Bölümlerin Kurumlararası Anlaşmaları
o Bölümlerin Kontenjanları
o Erasmus Puanları
o 2021-2022 Akademik yılı Erasmus hibeleri

7) Enstitü/Fakülte Hareketlilik Kontenjanları

Hareketlilik kontenjanları, Türkiye Ulusal Ajansı tarafından kabul edile hareketlilik sayılarına göre belirlenmiştir. Atanmış hareketlilik sayıları enstitü ve fakültelerin bölüm sayıları, öğrenci sayıları ve anlaşma sayıları dikkate alınarak, tahmini olarak hesaplanmıştır. Artan hareketlilik sayıları veya boş kalan kontenjanlar, enstitü ve fakültelerin performansları, anlaşma sayıları, adayların başarı sırası, geçmiş hareketlilikler ve cinsiyet eşitliği gibi faktörler göz ününe alınarak, Erasmus Ofis ve Erasmus Komisyonu tarafından adil ve eşit olarak dağıtılacaktır.

The Erasmus Mobility Quotas

 

8) Yedek Yerleştirme
Hareketliliğe seçilen öğrenciler, kesin listesinin yayınlanmasını takiben feragat etme dilekçelerini 30 gün içerisinde vermek zorundadır. Zamanında feragat etmeyen öğrencilerin (Mücbir sebepler hariç) bir sonraki başvuru döneminde -10 puan düşürülür.
İptal eden öğrencilerin olması durumunda, yedek listede bulunan öğrenciler arasından, puan sıralamasına göre ve karşı kurumun akademik takvimi, ön kayıt tarihlerine göre yerleştirme yapılacaktır.
9) Oryantasyon Seminary
Oryantasyon semineri hareketlilikten faydalanacak nihaî listenin yayınlanmasından sonra organize edilecektir.

 

 

 

 

2021-2022 Fall, Spring, and Full-year Erasmus Student Mobility for Studies Applications

Application Students, who wish to participate in the Erasmus Program in 2021-2022 Fall, Spring and Full Year, should follow the guidelines below:

1) Eligibility Criteria:
– Student must be a full-time student to enrolled in a higher education program at the level of formal education (1st, 2nd, or 3rd cycle) in higher education institutions.
– Minimum GPA of 2,20/4.00 for undergraduate students; minimum GPA of 2,50/4.00 for graduate students
– Master’s and doctoral level students who apply the first term and not yet occurred transcript can use the notes taken during the previous graduation.
– For Learning mobility: a sufficient number of ECTS credits to be load
– If previously benefited from activities in the current education level, the new activity is not passed along the total duration of 12 months

2) Application Procedure:
The student must complete the application in two steps:
– Students must apply through Erasmusport “Erasmus+ Öğrenci Başvuruları” ONLINE page between 08 February 2021 – 26 February 2021
– The application system will not be open before February 08th, 2021 at 00:00
– If you do not have a created account you must create an account first.
– If you already had an account and that needs to be confirmed, please request a confirmation code from Exchange Programmes Office, please send us an e-mail which has written your full name, surname, and e-mail address to erasmus@ticaret.edu.tr.
– For updating account or password changing please log in with the office 365 system.

IMPORTANT NOTICE: Our students need to use the e-mail addresses with the “@istanbulticaret.edu.tr” domain name. They may access their e-mail accounts through the link provided on our website and confirm the account they opened in the online application system.
– Students must also upload the signed application form (You must download after completing your application 1 copy) and transcript (Transcript must be stamped or E-signed, other types of transcripts will not be accepted. 1 copy English) which shows current CGPA, till February 26th, 2021 24.00 to the Erasmusport system. Applicants are also able to upload those documents after completing their application. You can follow, My Application- Studies application-operations- file section. If required documents would not be uploaded in this case, your online application will not be accepted. IMPORTANT: Please do not forget to complete your application.
– Documentation to prove your level of fluency (in case that you speak a European language other than English, and want to go to a university where it is the language of instruction)
3) The Points should be Considered During Application
– Each student will be selected for the fall, spring, or full year.
– Participants with special needs and disadvantaged backgrounds will get supporting funds when required documents are provided.
– Please check carefully the academic calendar of the preferred university before your choice.
– In one period is required to take courses equivalent to 30 ECTS. Therefore you have to check courses which are opened in your preferred university. Make your choice in consultation with the departmental coordinator.
o Please check the admission conditions, quotas, and required language level of the university you prefer.
https://app.erasmus.ticaret.edu.tr/tr/euc-agreements/list

4) Take the Written Exam
– The exam consists of a written test ( multiple choice reading/grammar/ vocabulary) with an essay paper and an oral exam.
– All applicants will be invited and are required to take an English written exam prepared by Istanbul Commerce University English Preparatory Program. In order to take the oral exam, it is necessary to pass the written one.
– Candidates who uploaded a valid English exam result ( TOEFL, YDS, IELTS, PTE, YOKDİL) to the Erasmusport system will be exempted to take the English exam.
– The Exchange Programs Coordinatorship will announce the date and the classrooms for the written exam on the Erasmus website of Istanbul Commerce.
– The examination provides reliable assessment at level B2.

Click here for a sample exam

5) Selection Criteria
o GPA %50
o English Language Proficiency Exam %50
( Total 100 point, written exam 75% speaking exam 25%)

Previous Participation for each mobility: – 10

6) Mobility Grants
Students receive mobility grants according to the university budget allocated by the Turkish National Agency. The mobility grants are not for covering all the expenses of study abroad periods. Mobility grants’ purpose is to support students during their study abroad periods. Students can choose not to receive their mobility grants. Students are eligible to participate in the Erasmus program even though they may not receive mobility grants. Regarding Erasmus Student Exchange Program or Erasmus Internship Program, students can receive mobility grants only for 12 months in total, for each level of education (undergraduate, graduate, post-graduate). However, students, who completed 12 months at a level, can participate in Erasmus Exchange program more than once without receiving mobility grants. However, (s)he can participate in the Erasmus Exchange program or Erasmus Internship Program once again without receiving mobility grants. If the student participated in the Erasmus Exchange program at a level of higher education with the grant, that student can participate in the Erasmus Exchange program at the same level again without the grant, on the condition of getting approval by the Faculty. If the student received mobility grants for Erasmus Internship Program, (s)he can also receive mobility grants for Erasmus Exchange Program, as well. This means students can receive mobility grants for 12 months in total for each of the Erasmus programs (Erasmus Exchange or Erasmus Placement), at each level. Please find the mobility grant amounts which are allocated in the 2021-2022 Academic Year. Note that these amounts may change yearly and therefore they must not be taken to be the same for the next academic year.

Countries In accordance with Daily Expenses Host Countries in Mobility Monthly Student Mobility Grant (€)
1st and 2nd Group Program Countries United Kingdom, Denmark, Finland, Ireland, Sweden, Iceland, Liechtenstein, Luxembourg, Norway, Germany, Austria, Belgium, France, South Cyprus, Netherlands, Spain, Italy, Malta, Portugal, Greece 500
3rth Group Program Countries Republic of Bulgaria, Czech Republic, Estonia, Croatia, Latvia, Lithuania, Hungary, Macedonia, Poland, Romania, Slovakia, Slovenia 300

 

Erasmus student mobility quotas will be determined according to:
1. Quotas of each department,
2. Erasmus scores,
3. Erasmus grant of 2021-2022 Academic Year.

 

7) Institute/Faculty Mobility Quotas

The mobility quotas have been determined according to the accepted mobility number by National Agency. Allocated mobility number has been proportioned regarding student number of each faculty and institute, inter-institutional agreements number as well. Distribution of extra quotas or left empty places will be in charge of the Erasmus Commission. The number of the bilateral contract, performance of department/faculty/institute, a score of the candidate, past mobilities, the balance of gender, etc. will be considered when extra funds and quotas have been shared.

The Erasmus Mobility Quotas

8) Back-up Nomination

Candidates who have been selected must upload their petition of waiver in 1 month following the announcement of the selected participant list. Candidates who do not submit their petition on the time (exempt force Majeure case) -5 points will be discounted for the next Erasmus application.
In case of cancel, the back-up nomination will be done according to the scores and nomination dates of partner universities.

9) Orientation Seminar
The orientation program will be organized after the list of mobility has been announced.