Medya ve İletişim Çalışmaları Doktora | İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ

Neden Tercih Edilmeli?

Programının birincil amacı iletişim ve medya bilimi alanında bilimsel araştırma yapabilecek akademisyenler yetiştirmektir.

Programın ikincil amacı ise, program bünyesinde öğrenim gören öğrencilerin, medya sektörünün gereksinimlerine yanıt verebilecek ve gelişimine katkı sağlayabilecek özgün çalışmalar yapmasını sağlamaktır. Böylece hem medya sektörünün ihtiyaç duyabileceği nitelikli elemanlar hem de kurumumuzun ihtiyacı olan nitelikli akademisyenler yetiştirilebilecektir.

Aynı zamanda doktora programı hem kurumumuzun hem de program bünyesinde görev alacak olan akademisyenlerin bilimsel alanda güçlenmesine ve söz sahibi olmalarına katkı sağlayacaktır.

Ayrıca açılması amaçlanan doktora programı, kurumumuzda iletişim ve medya bilimi alanında ilk doktora programı olması sebebiyle de bilimsel anlamda önemli bir eksikliği giderecektir.

Program ile birlikte kurumumuzda görev yapan araştırma görevlilerinin doktora yapmak amacıyla başka üniversitelere gitmesine gerek kalmadan, doktoralarını kendi kurumlarında tamamlamalarının önü açılmış olacaktır.

Başvuru Koşulları

Ana dilleri dışında İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca, İspanyolca, Rusça, Arapça, Çince, Japonca, Farsça dillerinden birinden ÖSYM tarafından yapılan Yabancı Dil Sınavından en az 55 puan ya da ÖSYM Yönetim Kurulu tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavından eşdeğer puan alma şartı aranmasına,

Erkek adaylar için; Askerlik Terhis veya Tecil Belgesinin ibraz edilmesi,

 

Kontenjan

Doktora: 10

 

Eğitim  – Öğretim

Eğitim dili Türkçe

Derslere devam zorunluluğu %70

Bilimsel Hazırlık Programındaki dersler kredisiz derslerdir.

Uygulama Gün ve Saatleri: Hafta içi, gerekirse hafta sonu ( Cumartesi günü ) ders yapılacaktır. Dersler; 18:30-19:20, 19:25-20:15 ve 20:20-21:10 saatleri arasında gerçekleştirilmektedir.

 

Ders Programı

Müfredat

İletişim Bilgileri
www.ticaret.edu.tr
444 0 413
Ömer Kıran (4761)
Hemen Paylaş