Dersin Adı: İşaret Dili I
Önkoşul Durumu : Yok
Dersin Kredisi : 3+0
Dersin Dönemi : Bahar Dönemi
Dersin Öğretim Elemanları :
Dersin Öğretim Yöntemi: İnteraktif eğitim yaklaşımları kullanılacak; öğrencinin teorik derste öğrendiği işaret dilini günlük yaşamda kullanması teşvik edilecek.
Dersin Amacı: İşitme ve konuşma engelli bireylerin toplumdaki iletişim olanaklarını çoğaltabilmek için üniversite mezunları arasında işaret dilini bilenlerin sayısını artırabilmek ve bu eğitimi alan öğrencilere, mezun olduktan sonra iş yaşamlarında karşılaşacakları işitme engellilerle iletişim kurabilme yeteneği kazandırmak.
Dersin Kitabı
“Yetişkinler için İşaret Dili Kılavuzu” (1995). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayını.
Yardımcı Kaynaklar
“Türk İşaret Dili Sözlüğü v1.0” www.cmpe.boun.edu.tr/pilab/tidsozlugu
“WALS Online Resources for Türk Isaret Dili”, Haspelmath, Martin (editor); Dryer, Matthew S. (editor); Gil, David (editor); Comrie, Bernard (editor). 2008-05-01. Max Planck Digital Library (http://mpdl.mpg.de/)
“Turkish Sign Language: a language of Turkey (Asia)”, Lewis, M. Paul (editor). 2009. SIL International (www.sil.org)
“LINGUIST List Resources for Turkish Sign Language”, Anthony Aristar, Director of Linguist List (editor); Helen Aristar-Dry, Director of Linguist List (editor). 2011 – 03 07. The LINGUIST List (www.linguistlist.org)
“OLAC: Open Language Archives Community” http://www.language-archives.org/
Haftalara Göre Konuların Dağılımı
- Hafta: Parmak Alfabesi (Çift el) ve Sözlük Kelime Çeşitleri: İsimler, Zıt Anlamlılar, Fiiller, Sıfatlar
- Hafta: Parmak Alfabesi (Çift el) ve Sözlük Kelime Çeşitleri: İsimler, Zıt Anlamlılar, Fiiller, Sıfatlar
- Hafta: Parmak Alfabesi (Çift el) ve Sözlük Kelime Çeşitleri: İsimler, Zıt Anlamlılar, Fiiller, Sıfatlar
- Hafta: Aile ve Çevresi
- Hafta: Aile ve Çevresi
- Hafta: Vücudumuz ve Sağlık
- Hafta: Vücudumuz ve Sağlık
- Hafta: Ara Sınav
- Hafta: Ev ve Ev Eşyaları
- Hafta: Ev ve Ev Eşyaları
- Hafta: Yiyecek ve İçecekler
- Hafta: Yiyecek ve İçecekler
- Hafta: Giyecek ve Takılar
- Hafta: Duygular, Mesleki terimler, Yönler