Lisans-Önlisans

logo_190x70

 

 

2015 – 2016 Öğretim Yılı İstanbul Ticaret Üniversitesi

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı – Temmuz 2015                                                  

1-KAYIT

Üniversitemize 2015 LYS sonuçlarına göre yerleştirilen öğrencilerin kesin kayıt işlemleri,

Üniversitemiz Eminönü Yerleşkesi’nde düzenlenen kayıt bürolarında 3 Ağustos 2015 tarihinde başlayacak ve 7 Ağustos 2015 tarihi mesai bitiminde sona erecektir. Kayıtlar belirtilen tarihler arasında her gün saat 9.00 ile 17.00 arasında yapılacaktır.

Fakültelere göre Kesin kayıt tarihleri:

Mühendislik Ve Tasarım Fakültesi    : 3-4 Ağustos 2015

Hukuk Fakültesi                                   : 3-4 Ağustos 2015

Ticari Bilimler Fakültesi                       : 5-6 Ağustos 2015

Fen Edebiyat Fakültesi                        : 5-6 Ağustos 2015

İletişim Fakültesi                                  : 7 Ağustos 2015

Uygulamali Bilimler Fakültesi             : 7 Ağustos 2015

2-KAYIT İŞLEMLERİ

KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER NELERDİR?

  • Adayın mezun olduğu okuldan aldığı diplomanın aslı ya da yeni tarihli mezuniyet belgesi

(Başarı belgesi mezuniyet belgesi yerine kullanılamaz.)

  • Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi

 

  • 6 adet 4.5 x 6 ebadında fotoğraf (Fotoğraflar son altı ay içinde, önden, adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş olmalıdır. Arkasına Ad, Soyad yazılmalıdır.)

 

KAYIT ADRESİ NERESİDİR?

 

2015 – 2016 Öğretim yılı kayıtlarımız Eminönü yerleşkemizde yapılacaktır.

Adres : Ragıp Gümüşpala Caddesi No: 84 34378 Eminönü – İSTANBUL

Tel : 444 0 413 Fax : 0212 511 41 76

 KAYIT BÜROSUNDA YAPILACAK İŞLEMLER NELERDİR?

1-Fotoğraflarınızın arkasına isminizi yazınız.
2-Bilgi formunuzu ve Bilgi Paylaşım formunuzu doldurunuz.
3-Öğrenci İşleri Daire Başkanlığındaki kayıt görevlilerine kayıt belge ve formlarınızı şahsen teslim ediniz.
4-Mali İşler Daire Başkanlığı/Banka aracılığı ile ödemenizi yapınız.(Tam burslu öğrenciler hariç)
5- Banka  işlemlerinizi tamamladıktan sonra Dekont, Ödeme Formu,varsa alacağı bursu gösteren belgeleri Öğrenci İşleri kayıt bürosuna teslim ederek öğrenci kimliğinizi ve İETT pasonuzu alınız.
6-Hazırlık sınıfı  hakkında bilgi almak için İngilizce Hazırlık Okulundaki yetkililer ile görüşünüz.
7-Yurtlar, öğrenci servisleri, Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığından  bilgi almak istiyorsanız giriş
 katındaki standlarımızı ziyaret ediniz.

3-DERS ALMA İŞLEMLERİ

Akademik Danışman kimdir ?

Üniversitemize kayıtlı öğrenciye birinci sınıftan itibaren her dönem ilgili bölüm başkanı tarafından danışman tayin edilir. Danışman, öğrencinin seçmiş olduğu dersleri inceleyen, programı ile uygunluğunu kontrol eden, ders ekleme, ders bırakma ve dersten çekilme işlemlerini onaylayan, akademik konular ile ilgili rehberlik yapan öğretim elemanıdır. Akademik danışmanınız panolarda ve Öğrenci İşlerinde  ilan edilmiştir lütfen öğreniniz.

Otomasyon Programına nasıl giriş yapılır?

Web sitemizin ana sayfasına giriş yaparak bilişim hizmetleri bölümünden nokta otomasyon programını açınız. Açılan sayfada kullanıcı adı bölümüne öğrenci numaranızı, şifre bölümüne T.C. kimlik numaranızı yazarak giriş yapabilirsiniz. Bir kez giriş yaptıktan sonra şifrenizi değiştiriniz.

Kayıt Yenileme nasıl yapılır?

Öğrenciler akademik takvimde belirlenen tarihlerde (7-11 Eylül 2015 ) otomasyon programında o dönem için alacakları  dersleri seçerek, danışmalarına onaylatmak suretiyle derslere yazılırlar. Ders alma dilekçesi otomasyon sisteminden çıktı alınarak imzalanır ve danışmana teslim edilir.

Muafiyet nasıl uygulanır?

Üniversiteye Giriş Ve Yerleştirme Sınavları İle Başka Bir Yükseköğretim Kurumuna Yerleşmiş Veya Yök Tarafından Eşdeğerliği Onaylanmış Bir Yükseköğretim Kurumunda Öğrenim Görmüş Öğrencilerden, Üniversiteye Giriş Ve Yerleştirme Sınavına Yeniden Girerek Üniversitenin Bağlı Birimlerinin Birinci Sınıflarına Kayıt Yaptıranlar; Öğretime Başlayacakları Eğitim-Öğretim Yılının İlk Onbeş Günü İçinde Muafiyet Talebi İçin Başvurmaları Halinde, Daha Önce Öğrenim Gördükleri Yükseköğretim Kurumlarında Başardıkları Derslerin AKTS kredileri Ve Ders İçerikleri Dikkate Alınarak İlgili Birim Yönetim Kurulu Kararı İle Muaf Kabul Edilebilirler. Bu takdirde YÖK tarafından zorunlu kılınan dersler hariç en çok 48 AKTS’lik krediye muafiyet uygulanır.

4-ÖĞRENCİLER İÇİN GENEL  BİLGİLER

Öğrenci kimlik kartı kaybedilirse ne yapılır?

Üniversiteye kesin kayıtta verilen öğrenci kimlik kartı kaybedildiği takdirde, gazeteye ilan verilir ve ilan ile birlikte yenisini çıkartmak için Sütlüce ve Küçükyalı yerleşkelerinde bulunan öğrenci işleri bürolarına başvurulur.

Seyahat Kartı nedir, nerede kullanılır,  nasıl alınır?

İstanbul sınırları içinde Büyükşehir Belediyesine bağlı toplu taşıma araçlarında kullanılan indirimli ulaşım kartıdır. Üniversitemize yeni kayıt olan öğrenciler için seyahat kartları İETT tarafından hazırlanmış olup kayıtta öğrencilere ücretsiz verilecektir.  Öğrenci karta ilk dolumu yaptıktan sonra kart ücreti otomatik düşülecektir.

Öğrenci Belgesi nedir, nerede kullanılır, nasıl alınır?

Herhangi bir kuruma verilmek üzere Üniversitemize kayıtlı öğrencilerin, öğrenci olduklarını gösteren belgedir. Öğrenciler, bir dönemde 5 defayı geçmemek üzere her kampüste bulunan öğrenci işleri bürolarında dilekçe doldurarak ya da Öğrenci İşleri Otomasyon programında belge talep formunu doldurarak en geç 3 gün içinde alabilirler.

Transkript nedir, nasıl alınır?

Öğrencinin o ana kadar kaydolup, not aldığı tüm derslerin son başarı durumlarını, dönemsel ve genel not ortalamalarını gösteren not durum belgesidir. Öğrenciliğin sürdüğü süre içinde bir dönemde 5 defayı geçmemek üzere  her kampüste bulunan öğrenci danışma bürolarında dilekçe doldurarak ya da Öğrenci İşleri Otomasyon programında belge talep formunu doldurarak en geç 3 gün içinde alabilirler.

Harçsız Öğrenci Pasaportu nedir, nasıl alınır?

Üniversitemiz öğrencilerinin bilimsel etkinliklere katılmak veya eğitim amacıyla yurtdışına çıkışlarında kendilerine Pasaport Kanununda belirtilen sürelerde sınırlı kalmak suretiyle yurtdışına gidip gelecekleri süreler kadar verilen ücretsiz pasaporttur.

Harçsız Pasaport (Öğrenci Pasaportu) almak için yapmanız gereken, katılmak istediğiniz yurtdışı eğitim programına kayıt olduktan sonra, sizin yurtdışına eğitim amacı ile gittiğinizi ispat etmek üzere Yurtdışı Eğitim Kurumlarından alacağınız resmi belgeyi Genel Sekreterliği’mize onaylatarak İlçe Emniyet Müdürlüğü, Pasaport Büro Amirliği’ne başvurmanız yeterlidir.

Askerlik İşlemleri nasıl ve hangi durumlarda yapılır?

Üniversitemize kaydolan öğrencilerin bilgileri Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından  Yükseköğretim Bilgi Sistemine (YÖKSİS) aktarılmakta ve askerlik şubeleri  buradan bilgilerinize ulaşmaktadır.

Öğrenci bilgilerinin güncellenmesi nasıl yapılır?

Öğrencilerimiz iletişim  bilgilerinde değişiklik olmuşsa Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na bizzat dilekçe vererek ya da öğrenci otomasyon programına giriş yaparak bilgilerinde güncellemelidirler.

Devam zorunluluğu var mıdır?

Öğrencinin aldığı her ders için en az  %70 devam şartı vardır. Bu şartı sağlamayan öğrenciler, o dersten başarısız sayılır. Tekrarlanan derslerde(seneye), önceki dönemlerde devam şartı yerine getirilmişse, ara sınavlara girmek kaydıyla dersin öğretim elemanınca devam koşulu aranmayabilir.

Alltan aldığım derse ücret öder miyim?

Lisansta normal öğrenim süresi hazırlık hariç 4 yıldır. Ön lisansta normal öğrenim süresi hazırlık hariç 2 yıldır. Normal öğrenim süresi içinde öğrenci alttan aldığı ders için ücret ödemez.

Azami öğrenim süresi ne demektir?

Öğrencilerin, ön lisans programlarını en çok dört, dört yıllık lisans programlarını en çok yedi yılda tamamlamaları gerekir, bu sürelerde öğrenimi tamamlayamazlarsa azami süresi dolan öğrenciler olarak kabul edilirler ve askerlik konusunda sıkıntı yaşayabilirler.

Kayıt sildirme nasıl yapılır?

Üniversitemizden ayrılmak isteyen öğrencilerin, ilgili Dekanlığa veya Müdürlüğe ayrılma isteği nedenlerinin belirtildiği bir dilekçe ve ekinde mazeretine ait belgeler ile başvurmaları gerekmektedir. Dilekçe ilgili Yönetim Kurulunca incelenerek karara bağlanır. Başvurusu kabul edilen öğrencilerin, öğrenci kimlik kartlarını Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na teslim etmeleri, Mali İşler ve Kütüphane Daire Başkanlığı’na herhangi bir borcunun olmaması gerekmektedir. Kayıt silinme tarihine kadar olan öğretim ücretinin tamamının ödenmesi gerekir.

Kayıt dondurma hangi durumlarda, nasıl yapılır?

Öğrenci başvurusunu; sağlık raporu ile belgelenmiş mazeret, askerlik tecil hakkının kaybedilmesi, birinci dereceden yakının hastalık hali, tutukluluk hali vb. durumların ortaya çıkmasından itibaren ilgili dekanlık ve müdürlüklere en geç on beş gün içinde yapabilir. Öğrencinin kaydı, bir defada en çok iki dönem için dondurulabilir. Kayıt dondurma talep tarihine kadar olan ödeme yapılmak zorundadır. Klayıt dondurma süresi öğrenim süresinden sayılmaz.

Yatay geçiş, çift anadal, yan dal nasıl yapılır?

Ön lisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift anadal, yan dal ile kurumlar arası kredi transferi yapılması hakkında; 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri ve Üniversitemiz Senato kararlarına göre yapılır. Detaylar web sitemizde yayınlanmaktadır.

Eğitim-öğretim yılı kaç haftadır?   

Üniversitemizin eğitim-öğretim yılı Güz ve Bahar dönemi olmak üzere her biri en az on dört    haftadan (yetmiş iş günü) oluşmaktadır.

Ders  kredileri (AKTS) nedir, nasıl hesaplanır?

Bir dersin hedeflenen öğrenme çıktılarını kazandırmak amacıyla planlanan öğrenim  aktivitelerini başarıyla tamamlamak için gerekli zamanı temel alarak belirlenen iş yüküne dayanan  kredi sistemidir. Ders kredisi, her dersin bir akademik yılın tam zamanlı olarak tamamlanması için gereken toplam çalışma yükünün ne kadarlık bölümünü kapsadığının belirlenmesiyle hesaplanır. Bir akademik yılda alınması gereken tüm derslerin AKTS kredilerinin toplamı 60, 1 dönemde 30 olması zorunludur.

Kredi yükü nedir, nasıl hesaplanır?

Kredi yükü, bir dersin başarı ile tamamlanması için gerekli olan tüm öğrenim faaliyetlerini derse katılım, uygulamalara katılım, seminer, proje hazırlama, sınav, tüm bireysel çalışmalar, staj için gerekli zamanı kapsar. Bu yük ortalama bir öğrenci göz önüne alınarak öğretim elemanı tarafından hesaplanır.

Zorunlu ders ve seçmeli dersler nelerdir, ne zaman seçilir?

 Zorunlu dersler; program müfredatlarında yer alan ve öğrencinin mezun olabilmesi için alıp başarılı olması gereken derslerdir. Seçmeli dersler; öğrencinin kayıtlı olduğu programın müfredatında alan içi /alan dışı seçimlik ders olarak açılan ve öğrencinin mezun olabilmesi için belirlenen ve başarılı olması gereken derslerdir. Bu dersler, eğitim-öğretim yılının Güz ve Bahar dönemleri kayıt yenileme zamanında seçilmektedir. Bazı derslerin ön  koşulu olabilir, ilgili Dekanlık/Müdürlük bunu belirler.

Akademik takvim nedir?

Bir yıl içinde yapılacak tüm sınavların tarihleri akademik takvimde önceden ilan edilmiştir. Web sitemizde akademik takvimi bulabilirsiniz.

Sınavlar ne zaman yapılır? Kaç sınav dönemi  vardır?

Ara sınavlar (vize); her dönem akademik takvimde ilan edilen tarihlerde,

Dönem sonu sınavları (Final) ; akademik takvimde ilan edilen her bir dönem sonunda yapılan sınavlardır.

Bütünleme sınavı; dönem sonu sınavlarında başarılı olamayan öğrenciler için akademik takvimde belirlenen tarihlerde yapılan sınavlardır.

 

Mazeret sınavları hangi durumlarda yapılır, ne zaman belirlenir?

Final sınavının mazereti yoktur. Final sonrası bütünleme sınavlarında mazereti olan öğrencilerin mazeretleri okudukları Fakülte/Meslek Yüksekokulu Yönetim Kurulu tarafından kabul edilirse öğrenciler Yönetim Kurulu tarafından belirlenen tarihlerde mazeret sınavına girebilirler.

5-BURSLAR

ÜNİVERSİTEMİZİ YENİ KAZANAN ÖĞRENCİLER HANGİ BURS VE İNDİRİMLERDEN NE ŞEKİLDE FAYDALANABİLİRLER ?

Başarı Burslarımız

 1-Üniversiteye giriş başarı bursu (Ösym sınavında %100, %50, %25 oranlarında kılavuzda yer alan burslu kontenjanlara yerleşen öğrencilerin aldığı burstur.

2- Spor sanat eğitim, bilim ve kültür bursları

Tercih Bursu

 Üniversitemizi1.,2.,3., sırada tercih eden öğrencilere 9 ay boyunca 4 yıllık öğrenim süresi boyunca 300 tl burs verilecektir.

 Yıllık üstün Başarı bursumuz

Üniversiteye giriş %100 başarı bursu alanlar hariç olmak üzere Üniversitemizin bölüm ve programlarına en az iki yarıyıl devam eden ve alması gereken tüm dersleri alan ve ortalaması 3,50-4,00 arasında olan öğrencilere verilir.

İndirimlerimiz

 Personel İndirimi,

  1. Şehit Çocuğu İndirimi,
  2. Kardeş İndirimi,
  3. İstanbul Ticaret Odası Meclis Üyesi İndirimi,
  4. İstanbul Ticaret Odası Ve İştirakleri Personel İndirimi,
  5. İstanbul Ticaret Odası Üyeleri İndirimi,
  6. Türkiye’deki Ticaret Ve Sanayi Odalarında Yönetim Kurulu Üyesi, Meclis Başkanı Ve Başkanlık Divanı Üyeleri İndirimi,
  7. İstanbul Ticaret Odası Tarafından Kurulan Lise Mezunları İndirimi,
  8. İstanbul Ticaret Üniversitesi Mezunları Derneği Üyeleri İndirimi,
  9. İstanbul Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Üyeleri İndirimi,
  10. Engelli Öğrenci İndirimi,
  11. Uluslararası Diploma Derecesine Sahip Öğrenciler İndirimi,
  12. Okul Birinciliği İndirimi

 Burs ve indirimlerin sona erme halleri nelerdir?

  1. Burs almaya hak kazandıran durumun devam etmemesi,
  2. Öğrencinin normal öğretim süresinde öğrenimini tamamlayamaması
  3. Bir dönem uzaklaştırma ya da daha ağır disiplin cezası alınması hallerinde burs ve indirim sona erer.

Birden fazla burs ve indirimden faydalanılabilir mi?

Birden fazla burs ve indirime hak kazanılması durumunda oranı en yüksek olan sadece bir başarı bursundan yine oranı en yüksek olan indirimden, tercih bursundan, hak kazanılmışsa yıllık başarı bursundan faydalanılır.

Birden fazla bursun ve indirimin aynı anda bir öğrencide birleşmesi durumunda  uygulama nasıl olacak?

Birden fazla bursun ve indirimin aynı anda bir öğrencide birleşmesi durumunda ödenecek öğrenim ücreti: uygulanacak burs ve indirimin oransal toplamının öğretim ücretinden indirimi şeklinde olmayıp, önce oranı en yüksek olan uygulanırisonra kalan ücret miktarı üzerinden diğerleri düşülerek belirlenir.

Daha detaylı açıklamaları web sitemizde 2014-2015 Burs Yönergesi içinde ve Önlisans Ve Lisans Eğitim Öğretim Ve Sınav Yönetmeliğimizde bulabilirsiniz.