DGS Ek Kontenjan ile Kayıt Hakkı Kazanan Öğrenciler Hakkında Duyuru!

İstanbul Ticaret Üniversitesi
2015-2016 Öğretim Yılı Lisans Programlarına
DGS Ek Kontenjan ile Yerleşen Öğrencilerin Kayıtları Sütlüce Yerleşkemizde Yapılacaktır

Kayıt Tarihleri: 09- 13 Kasım 2015
Kayıt Saatleri: 09:00 – 17:00
Kayıt Yeri: Sütlüce Yerleşkesi

Kayda Gelmeden Önce Yapmanız Gerekenler

  • Öğrenci Bilgi Formu ve Bilgi Paylaşım Formu’nu ilan edilen tarihlerde web sitemiz üzerinden doldurunuz ve çıktısını alarak imzalayınız.
  • Fotoğraflarınızın arkasına ad soyad ve bölümünüzü yazınız.
  • İleride çeşitli nedenlerle ihtiyaç duyabileceğinizi düşünerek, teslim edeceğiniz tüm belgelerin kopyasını alarak kendinizde saklayınız.
  • İstenen tüm belgeleri, kayıt görevlilerine teslim etmek üzere, üzerine adınızı yazdığınız boş zarfa yerleştiriniz.

Kayıt İçin Gerekli Belgeler

  1. Adayın mezun olduğu okuldan aldığı ön lisans diplomasının aslı ya da yeni tarihli mezuniyet belgesi aslı. (Başarı belgesi mezuniyet belgesi yerine kullanılamaz.)
  2. Nüfus Cüzdanı aslı ve fotokopisi.
  3. Adayın DGS sonuç belgesinin bilgisayar çıktısı.
  4. Adayın mezun olduğu Yüksekokuldan almış olduğu transkript ve ders içeriği.
  5. Her birinin arkasına ad ve soyadı yazılmış 6  adet 4,5 x 6 cm. ebadında fotoğraf. Fotoğraflar son altı ay içinde, önden,  adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş olmalıdır.

DGS İle Yerleşen Öğrencilerin Kayıt İşlemleri

İstanbul Ticaret Üniversitesi
2015 – 2016 Öğretim Yılı Lisans Programlarına
DGS ile Yerleşen Öğrencilerin Kayıtları Sütlüce Yerleşkemizde Yapılacaktır
Kayıt Tarihleri
Kayıt Saatleri
Kayıt Yeri
Güz Dönemi Ders Kayıtları
: 14- 18 Eylül 2015
: 09:00 – 17:00
: Sütlüce Yerleşkesi
: 07-18 Eylül 2015

Kayda Gelmeden Önce Yapmanız Gerekenler

  • Öğrenci Bilgi Formu ve Bilgi Paylaşım Formu’nu  ilan edilen tarihlerde web sitemiz üzerinden doldurunuz ve çıktısını alarak imzalayınız.
  • Fotoğraflarınızın arkasına ad soyad ve bölümünüzü yazınız.
  • İleride çeşitli nedenlerle ihtiyaç duyabileceğinizi düşünerek, teslim edeceğiniz tüm belgelerin kopyasını alarak kendinizde saklayınız.
  • İstenen tüm belgeleri, kayıt görevlilerine teslim etmek üzere, üzerine adınızı yazdığınız boş zarfa yerleştiriniz.

Kayıt İçin Gerekli Belgeler

  1. Adayın mezun olduğu okuldan aldığı ön lisans diplomasının aslı ya da yeni tarihli mezuniyet belgesi aslı. (Başarı belgesi mezuniyet belgesi yerine kullanılamaz.)
  2. Nüfus Cüzdanı aslı ve fotokopisi.
  3. Adayın DGS sonuc¸ belgesinin bilgisayar c¸ıktısı.
  4. Adayın mezun olduğu Yüksekokuldan almış olduğu transkript ve ders içeriği.
  5. Her birinin arkasına ad ve soyadı yazılmış 6  adet 4,5 x 6 cm. ebadında fotoğraf. Fotoğraflar son altı ay içinde, önden,  adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş olmalıdır.
  6. Öğrenci Bilgi Formu
  7. Bilgi Paylaşımı Formu

Kayıt İşlem Sırası
Burslarımız
DGS öğrencileri için ödeme prosedürü

Yabancı Uyruklu Öğrencilerin İkamet İzni Hakkında Duyuru!

2015-2016 Öğretim Yılında Lisans, Yüksek Lisans Programlarına İlk Kez Kayıt Yapan
Yabancı Uyruklu Öğrencilerin İkamet İzni  Hakkında  Duyuru!

2015-2016  öğretim yılında Lisans ve Yüksek lisans Programlarına ilk kez kayıt yaptıran yabancı uyruklu öğrencilerimizinİkamet İzni işlemleri için İl Göç İdaresi  Müdürlüğü’nden bir yetkili, 29 Eylül 2015 tarihinde üniversitemize gelerek, ikamet izni randevusu almış olan öğrencilerimizin bilgilendirilmesi ve belge kontrolünü yapacaktır.

Toplantı tarihi:  29 Eylül 2015
Toplantı yeri   :  Sütlüce Konferans Salonu 6. kat
Toplantı saati :  13:30-15:30

Bu toplantıya gelmeden önce öğrencilerimizin 28 Eylül 2015 tarihine kadar aşağıdaki işlemleri tamamlamış olması gerekmektedir.

1.      İl göç idaresi Müdürlüğü’nün web sitesinden https://e-ikamet.goc.gov.tr/ mutlaka randevu alınız.
2.      Aşağıda belirtilen belgeleri eksiksiz olarak tamamlayınız. Gelir beyanı ve sigorta tebliğ tebellüğ belgesini doldurunuz.
3.      Aşağıda gerekli belgeler içinde belirtilen ücreti yine belirtilen yere yatırınız ve dekontu yanınızda getiriniz.

Önemli not: Toplantıya randevu almadan gelen, belgeleri yanında olmayan veya eksik olan öğrencilerin başvurusu alınmayacaktır.

Lisans-Ön Lisans Kayıt Yenileme Duyurusu

T.C.
İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
2015-2016 ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ
KAYIT YENİLEMELERİNDE ÖĞRENCİ TARAFINDAN YAPILACAK İŞLEMLER

Akademik takvimde ilan edildiği üzere bu yıl kayıt yenileme tarihleri sadece 5 gün süreceğinden öğrencilerimizin ders alma işlemlerini son güne bırakmamaları ilan edilen gün ve saatler içerisinde danışman onayını da alarak tamamlamaları gerekmektedir.

Kayıt Yenileme Tarihleri
Kayıt Yenileme Saatleri
Güz dönemi Başlangıç ve Bitiş Tarihleri
Ders Ekleme, Bırakma, Çekilme Tarihleri
: 07-18 Eylül 2015
: 09:00-17:00
: 14 Eylül -25 Aralık 2015
: 14-18 Eylül 2015

Kayıt Yenileme Yerleşkeleri ve Danışmanlar                 

Sütlüce Yerleşkesi                                       

  • Fen Edebiyat Fakültesi
  • İletişim Fakültesi
  • Ticari Bilimler Fakültesi
  • Uygulamalı Bilimler Fakültesi
  • Mühendislik ve Tasarım Fakültesi
  • Hukuk Fakültesi
  • Meslek Yüksekokulu

Kayıt Yenilemelerinde Görev Alacak Danışman Listesi

(*) Danışman hocalarımız Küçükyalı Yerleşkemizdedir.

NOT: Meslek Yüksekokulu, Uygulamalı Bilimler Fakültesi ve Mühendislik ve Tasarım Fakültesi öğrencileri ders alma dilekçeleri ve dekontlarını (Yenilenen kimlik kartını 14 Eylül ‘den itibaren teslim almak kaydı ile ) Küçükyalı Yerleşkesine de teslim edebilirler.

2015-2016 öğretim yılı kayıt yenilemelerinde;

  • Normal öğrenim süresi içinde okuyan ve Banka Taksitli Ödeme Sisteminde olan öğrencilerimiz kayıt yenileme işlemlerine başlamadan önce varsa geçmiş yıl borçlarını öğrenci adına açılmış bulunan banka hesabına yatırmak suretiyle ödemeleri ve 2015-2016 akademik yılı birinci taksit tutarını öğrenci adına açılmış bulunan banka hesabına yatırmaları gerekmektedir.
  • Dönemi uzayan (Fakültelerde 5.,6.,7…yılını Meslek Yüksekokulu’nda 3.,4… yılını okuyan) öğrenciler ise önce  danışmanlarıyla ders alma işlemini tamamlayacaklar, alacakları ders sayısı belli olduktan sonra ders başına ücret ödeyeceklerdir.

DERS ALMA İŞLEMİ

1-) Öğrenciler,  şifreleriyle Nokta Otomasyon Sistemine giriş yaparak ,”Öğrenim Bilgileri” menüsü altındaki “Ders Alma” sekmesine tıklar;
2-) Açılan ekrandan bilgilerini güncelledikten sonra onay butonuna basar, Onay işlemi tamamlandıktan sonra  “Ders Seçimine Git” butonuna basar;

a) Öğrenci açılan sayfada kontenjanı yeterli olan ve “Müfredat” ile uyumlu olan dersleri görür.
b) Gördüğü bu dersleri, müfredat kuralları çerçevesinde seçer.

  • Tekrarlanan derslere önceki döneminde devam şartı yerine getirilmişse, ara sınavlara girmek kaydı ile öğretim elemanınca devam şartı aranmayabilir. (Öğretim Elemanına bağlı)
  • Alttan alınan dersler; ders planında ilgili dönem için gösterilen toplam kredi yükünü danışman onayıyla en çok 12 AKTS aşabilir. Senato kararı ile lisans 4. Sınıf / Ön lisans 2. Sınıf okuyanlar ve dönemi uzayan öğrenciler 12 AKTS krediyi aşabileceklerdir. (Alınan Derslerin çakışmamasına dikkat edilmelidir.)
  • Öğrenciler alttan DF ve F notu aldıkları dersleri tekrar alabilirler. DF ve F alınan ders tekrarlanabileceği gibi sadece sınavına da (vize – final-bütünleme )  girilebilir. (Bkz. madde 34-6)

c) Eğer dersin kredisi uygun değilse ya da ders ekrana gelmiyorsa öğrenci danışmanına bilgi vermelidir.
d) Öğrenci ilk defa aldığı seçimlik bir dersi seçerken diğer dersleriyle aynı gün ve saatte olmamasına dikkat etmelidir.
e) Öğrenci Seçimlik bir dersi daha önce aldı ve geçtiyse başka bir dönemde açılmış bile olsa aynı dersi almamalıdır.
f)  Fakültelerde 5.,6.,7…yılını   Meslek Yüksekokulu’nda 3.,4… yılını okuyan öğrenciler  ders başı ücret ödeyeceklerdir. Eğer önceden dersin devam şartı yerine getirilmişse tekrar alındığında öğretim elemanı devam şartı istemezse sadece sınavlara da girebilirler, (dönem içi ve dönem sonu sınavları) bu durumda sınav ücreti ödenir. (Bütünleme sınavları da ayrıca ücrete tabidir.)
g) Ders bırakma-ekleme-çekilme haftası dönemin 1. haftasıdır. Öğrenciler bu süre içinde daha önce yazıldıkları derslerin bir kısmını bırakabilir, yenilerini ekleyebilirler. Ancak ders seçmede dersi seçebilecek azami öğrenci sayısı Dekanlık/Müdürlükçe belirlenir.

3-) Danışman öğretim elemanları, Nokta Otomasyon Sistemine girerler ve ekranda listelenen öğrencilerin seçtiği dersleri görerek onaylar veya düzeltilmek üzere reddederler. Danışman reddetme yaparsa nedenini yazar,
4-) Öğrenci alması gereken bir dersi (daha önce alıp kaldığı dersler müfredat değişikliklerinden dolayı gözükmeyebilir) ekranda görmemesi durumunda danışmanıyla görüşmelidir,
5-) Öğrenci, “Öğrenim Bilgileri” menüsü altından “Ders Alma Takip” sekmesinden onay durumunu takip eder ve ders seçiminde gerekli düzeltmeyi yaptıktan sonra tekrar danışman onayına sunar,
6-) Onay işlemi tamamlandıktan sonra “Ferdi Rapor” menüsü altındaki “Ders Alma Dilekçesi” sekmesinden ders alma dilekçesinden 3 adet çıktı alır, imzalar ve danışmanına imzalatır.
7-) Ödeme dekontu, onaylanmış ders alma dilekçesinin 2 nüshası Öğrenci İşleri Daire Başkanlığımıza teslim edilir, 1 nüshası öğrencide kalır.
8 -) Öğrenciye yeni kimlik kartı teslim edilir.

DERSLE İLGİLİ ÖNEMLİ HATIRLATMALAR

  • Bulunduğunuz döneme kadar, müfredatınızda bulunan bütün derslerinizi aldığınızdan emin olun bu konuyu danışmanlarınızla lütfen teyit edin,  zira bazı öğrenciler mezuniyet aşamasında hiç almadıkları dersi olduğu için mezun olamamışlardır.
  • Bir dersten hiç devam almadıysanız o dersin sınavlarına (vize, final, bütünleme, tek ders, ortalama yükseltme vb.) giremezsiniz.
  • Dersten çekilme yapıldıysa ders alma dilekçesinin son hali mutlaka Öğrenci İşleri Daire Başkanlığımıza teslim edilmelidir.
  • Öğrenci dersi hangi öğretim elemanından aldıysa o öğretim elemanının sınıfında derse devam etmelidir. Aksi halde doğabilecek sorunlarda sorumluluk öğrenciye aittir.
2015-2016 Öğretim Yılında Üniversitemize Yeni Kayıt Olup
1.Sınıfa Başlayacak Öğrencilerimiz İçin Ders Kaydı İşlemleri

Güz Dönemi Ders Kaydı Tarihleri: 07-11 Eylül 2015            
Güz Dönemi Başlangıç Bitiş Tarihleri:14 Eylül -25 Aralık 2015

1- Nokta Otomasyon Sistemine giriş yapınız ( kullanıcı adınız öğrenci numaranız, şifreniz T.C. kimlik numaranızdır.),
2-”Öğrenim Bilgileri” menüsü altındaki “Ders Alma” sekmesine tıklayınız,
3-Açılan ekrandan özlük bilgilerinizi güncelledikten sonra onay butonuna basınız,
4-Onay işlemi tamamlandıktan sonra “Ders Seçimine Git” butonuna basınız,
5-Açılan sayfada 1. Sınıfın Müfredat’ında yer alan dersleri göreceksiniz, (30 AKTS)  bu dersleri  seçiniz,
6-Danışmanınız sistemden dersleri onayladıktan sonra 3 adet çıktı alınız ve imzalayarak 2 tanesini danışmana bırakınız. Ders kaydınız bitmiştir.

Diğer sorularınız Öğrenci Rehberi’ne başvurunuz.

2015-2016 Öğretim Yılı Yatay Geçiş Duyurusu (10-28 Ağustos 2015)

2015-2016 Öğretim Yılı Güz Dönemi Yatay Geçiş Başvuru, Kayıt ve Esasları
İstanbul Ticaret Üniversitesi’ne, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından hazırlanan yönetmelik ve üniversite tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde yurt içi ve yurt dışı üniversitelerde öğrenim gören öğrenciler yatay geçiş yapabilir.

Başvuru ve Değerlendirme

Yatay geçiş başvuruları ilgili dekanlık tarafından öğrencilerin öğrenim gördükleri bölüm/program ve aldıkları dersler dikkate alınarak değerlendirilir. Başvurular, gerekli belgeler ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na yapılır.

Sonuçların İlanı
Başvurusu kabul edilen adaylar Web sitemizden duyurulur.
A-Yurt İçi Üniversitelerden Yatay GeçişA-1 Genel Not Ortalamasına Göre Yatay Geçiş (Ara Sınıflarda)
a) Genel Not Ortalamasına Göre Lisans programlarına 2. ve 3. sınıfın başında (3. ve 5. yarıyıllarda) yapılacak yatay geçişler Üniversite Senatosu tarafından belirlenen ve Yükseköğretim Kurulu (YÖK)’e bildirilen kontenjanlar dâhilinde aynı düzeydeki eşdeğer diploma programları arasında yapılır.
b) Lisans Programları için yabancı dil hazırlık sınıfı hariç en az bir öğretim yılı (iki yarıyıl) öğrenim görmek.
c) 100 üzerinden en az 60 genel not ortalamasına sahip olmak. (Genel Not Ortalamasını sağlamakla birlikte başarısız dersi/dersleri olan öğrenciler de yatay geçiş için başvurabilir.)
d) Genel Not Ortalaması yeterli olmayan ancak, merkezi yerleştirme puanı, geçiş yapmak istediği diploma programının aynı yıldaki taban puanına eşit veya yüksek olan öğrenciler de yatay geçiş için başvurabilir.
e) Açık veya uzaktan öğretim programlarından örgün öğretim programlarına yatay geçiş yapılabilir. Bunun için, GNO (Genel Not Ortalaması)’sının 100 üzerinden en az 80 olması veya kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanının, geçmek istediği diploma programının o yılki taban puanına eşit veya yüksek olması gerekir.
f)  İkinci öğretim diploma programlarından normal örgün öğretim programlarına yatay geçiş yapmak isteyenlerin bulunduğu sınıfın ilk yüzde onuna girmeleri ve ayrıca Genel Not Ortalamalarının 100 üzerinden en az 60 olması gereklidir.
g) Özel Yetenek sınavı ile öğrenci alan diploma programlarından geçiş yapılamaz.
h) Tamamen veya kısmen İngilizce bölümlere yapılacak yatay geçişlerde Hazırlık okulumuzun yapacağı yabancı dil (İngilizce) yeterlilik sınavından başarılı olmak ya da ulusal veya uluslararası geçerliliği olan yabancı dil sınavlarından, son iki yıl içinde belirlenen başarı düzeyinde bir puanı almış olmak.
i)  Uyarı ve kınama cezaları dışında her hangi bir disiplin cezası almamış olmak.
A-2 Merkezi Yerleştirme Puanıyla Yatay Geçiş(Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı Dahil)
a) Kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme(YGS/LYS/DGS) puanı, Üniversitemiz bünyesinde verilmekte olan her hangi bir programın taban puanına eşit veya yüksek olanların aşağıda belirtilen kurallar dâhilinde yatay geçişleri kabul edilebilir.
b) Farklı puan türleri ile öğrenci kabul edilen programlara da geçiş yapılabilir. Örneğin, İşletme (puan türü TM1) programında kayıtlı bir öğrencinin merkezi yerleştirme puanları arasında MF-4 puanı varsa ve bu öğrencinin MF-4 puanının geçmek istediği Endüstri Mühendisliği programının taban puanına eşit veya yüksek olması durumunda yatay geçiş yapabilir.^
c) Her bir diploma programının hazırlık sınıfı da dahil her bir sınıfı için ilgili yılın ÖSYM kılavuzunda öngörülen öğrenci kontenjanının %30’u kadar kontenjan ayrılır.
d) Ara sınıflarda okuyan öğrencilerin başvurması halinde başvuru yapılan yükseköğretim programına başvuru yapılan yıldaki ÖSYS kılavuzunda öğrenci alınmamışsa, başvuru yapılan programın öğrencinin öğrenim görmekte olduğu programa kayıt olduğu yıldaki ÖSYM kılavuzunda yer alan kontenjanı dikkate alınır.
e) İlgili yılda ÖSYS’de yerleşerek kayıt yaptıran adaylar ancak bir sonraki yıl başvurabilirler.
f)  Bu haktan yararlanmak için Lisans, Ön lisans  hazırlık sınıfı, ara sınıflar ve son sınıf olmak üzere tüm sınıf öğrencileri başvurabilir.
g) Özel Yetenek sınavı sonucuna göre kayıt yaptırmış öğrenciler de puan şartını sağlamaları halinde başvuru yapabilir ancak özel yetenek sınavı ile öğrenci alan programlara başvuramazlar.
h) Ek madde- 1 uyarınca sadece bir defa yatay geçiş yapılabilir.
i)  Tamamen veya kısmen İngilizce eğitim yapan programlara geçişte yabancı dil yeterlilik koşulunun sağlanması. (Hazırlık sınıfında veya birinci sınıfın ilk dönemine geçiş yapmak isteyenler yabancı dil şartını sağlamamaları halinde Üniversitemizde yabancı dil hazırlık sınıfına devam ederler.)
İstanbul Ticaret Üniversitesi Taban Puanları
B-Yurt Dışı Üniversitelerden Yatay Geçişler:
a) Yükseköğretim Kurulu(YÖK) tarafından tanınan ve başvurulan Üniversite tarafından eşdeğerliği kabul edilen bir üniversitede öğrenim görmek.
b) Lisans(4 yıllık) Programları için yabancı dil hazırlık sınıfı hariç en az bir öğretim yılı(iki yarıyıl) öğrenim görmek.
c) 100 üzerinden en az 60 ortalamaya sahip olmak.(Başarısız dersi olanlar da başvurabilir)
d) Merkezi yerleştirme puanı, geçiş yapmak istediği diploma programının taban puanına eşit veya yüksek olan öğrencilerden yeterli Genel Not Ortalaması sağlama zorunluluğu aranmaz. Bu öğrencilerin yatay geçiş başvuruları tüm derslerden başarı şartı aranmaksızın doğrudan kabul edilir ve başvuruları kontenjan dışında değerlendirilir.
e) Özel yetenek sınavlarına göre öğrenci kabul eden yurt dışı üniversitelerde öğrenim gören öğrencilerin yatay geçiş yapmaları mümkün değildir.
f)  Tamamen veya kısmen İngilizce bölümler için Hazırlık okulumuzun yapacağı yabancı dil(İngilizce) yeterlilik sınavından başarılı olmak ya da ulusal veya uluslararası geçerliliği olan yabancı dil sınavlarından, belirlenen başarı düzeyinde bir puanı almış olmak.
g) Uyarı ve kınama cezaları dışında her hangi bir disiplin cezası almamış olmak.Yurtdışında yükseköğretime başlayan öğrencilerin Türkiye’deki yükseköğretim programlarına geçiş başvurularının değerlendirilmesinde kullanılacak olan, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavlarındaki asgari puanlar ile bunlara eşdeğerliği kabul edilen sınavlar ve puanları, üniversiteler tarafından belirlenen yurtdışı yatay geçiş kontenjanları ile birlikte Yükseköğretim Kurulu tarafından ilan edilir.
Adayların, yatay geçiş başvurusu yapabilmeleri için en az ilan edilen puanlara veya üzerindeki puanlara sahip olması gerekir.

Yatay Geçiş Başvurusu İçin Gerekli Belgeler
1- Not durum belgesi (Transkript).
2 -ÖSYM Puan belgesi
3- ÖSYM Yerleşme belgesi,
4- Ders içerikleri onaylı fotokopisi.
5- Uyarı ve Kınama cezası dışında Disiplin cezası almadığına dair yazı.
6- Tamamen veya kısmen İngilizce programlara başvuru halinde ilan edilen sınavlardan başarılı olmak. Geçerli İngilizce dil sınavları: TOEFL IBT=72 geçerlilik süresi 2 yıl), (YDS =60 geçerlilik süresi 2 yıl), (FCE=C süresiz) , (PTE Akademik=55 geçerlilik süresi 2 yıl
7- Yurt dışındaki üniversitelerden başvuru halinde belgeleri sunulan üniversiteye ait YÖK’ten alınacak denklik belgesi,
8-Nüfus Cüzdanı fotokopisi.
9-Başvuru ücretinin (110  TL) ödendiğine ilişkin dekont.
Başvuru Ücreti Vakıfbank Mercan Şubesi TR 09 000 15 00158 00 729 051 9974 numaralı İstanbul Ticaret Üniversitesi hesabına geri ödemesiz 110 TL ödenecektir.

C-Kurum İçi Programlar Arası Yatay Geçiş

Kurum İçi Yatay Geçiş Kontenjanları ve Taban Puan Şartı

a) Bir fakülte veya meslek yüksekokulunun kendi bünyesindeki veya aynı üniversite içinde yer alan diğer fakülte veya meslek yüksekokulunun bünyesindeki eşdeğer düzeyde diploma programlarına ilgili yönetim kurulu tarafından belirlenen kontenjanlar dahilinde yatay geçiş yapılabilir.(Lisans programlarından  lisans Programlarına, ön lisans programlarından ön lisans programlarına geçiş yapılabilir.)
b) Her bir diploma programı için ikinci yarıyıldan başlamak ve beşinci yarıyıl dahil olmak üzere kontenjan belirlenir.
c) Üniversite bünyesindeki aynı düzeyde fakat farklı merkezi yerleştirme puan türü ile öğrenci kabul eden diploma programları arasında yatay geçiş başvurusu yapılabilmesi için, öğrencinin merkezi sınava girdiği yıl itibarıyla geçmek istediği diploma programı için geçerli olan puan türünde aldığı merkezi yerleştirme puanının, geçmek istediği diploma programına eşdeğer yurt içindeki diğer üniversitelerin diploma programlarının en düşük taban puanından az olmaması şartı aranır.
d) Kurum içi kontenjan verilmeyen diploma programlarına geçiş yapılamaz.

Kurum içi yatay geçiş başvurusu için ücret ödenmez.

Kurum İçi Yatay Geçiş Kontenjanları ve koşulları için tıklayınız.

Kurum İçi Yatay Geçiş Başvuru Formu için tıklayınız.

İstanbul Ticaret Üniversitesi Taban Puanları

2014-2015 Güz Dönemi Yüksek Lisans ve Doktora Başvurusu

2014-2015 Öğretim Yılı Güz Dönemi Yüksek Lisans ve Doktora Başvuru/Kayıt Aşamaları Belgelerine aşağıdan ulaşabilirsiniz.

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek Lisans
Doktora

Fen Bilimleri Enstitüsü
Yüksek Lisans
Doktora

Dış Ticaret Enstitüsü
Yüksek Lisans
Doktora

Online başvuru için buraya tıklayınız