2017-2018 GÜZ DÖNEMİNDE ÖĞRENCİ İKAMET TEZKERESİ İÇİN GEREKLİ BELGELER VE ÖNEMLİ UYARILAR

residence-permit-2-470x260

02 Kasım 2017 tarihinde İstanbul İl Göç İdaresi Müdürlüğünden yetkililer, öğrenci ikamet tezkerelerini vermek üzere üniversitemize gelecekler.

Uluslararası öğrencilerin 02 Kasım günü saat 09.30’da 6. Kat Konferans Salonunda hazır bulunmaları gerekmektedir.

02 Kasım Perşembe günü gelmeyen öğrencilere başka bir randevu tarihi verilmeyecek ve dolayısıyla geç başvurular işleme alınmayacaktır!

Lütfen bu tarihte öğrenci ikamet izni almak için Konferans Salonun’da hazır bulunun! 

02 Kasım 2017 tarihinden çok önce, lütfen aşağıdaki websitesinden online başvuru yapınız. Aksi takdirde, ikamet tezkeresi verilemez!

https://e-ikamet.goc.gov.tr/

Gerekli belgelerin listesini PDF olarak yüklemek için Lütfen Buraya Tıklayınız.

Aşağıda başvuru için gereken belgeler ile önemli notların listesini bulabilirsiniz.

ÖĞRENCİ İKAMET TEZKERESİ İÇİN GEREKEN BELGELER

Lütfen aşağıda yer alan öğrenci ikamet tezkeresi için gerekli belgelerin listesi ile ve önemli uyarıları okuyunuz:

1- Pasaport aslı ve fotokopisi (resimli sayfanın fotokopisi ve pasaportta Türkiye’ye girdiği son tarihin fotokopisi. Ayrıca, vizeyle Türkiye’ye giriş yapan öğrenciler için vizenin olduğu sayfanın fotokopisi verilmelidir).

Uyarı: e- vize ile ülkeye giriş yapmış olan öğrenci işlemler sırasında e-vizesini ibraz etmek zorundadır.

2- Yabancı öğrencinin pasaportunda isim-soy isim ayrı ayrı yazılmamışsa, yani full name yazıyorsa kendi konsolosluğundan isim denklik belgesi getirmek zorundadır.

3- 18 yaşından küçük olan öğrencilerin;

A- Anne-baba muvaafakatnamesi gereklidir. Muvafakatnamenin içeriğinde anne ve babanın “……………………………. çocuğumun Türkiye’de ikamet etmesine …………………….. üniversitesinde okumasına izin veriyorum”demesi yeterlidir. Muvafakatname de hem anne hem de babanın izni olması gerekmektedir.

B- 18 yaşından küçük olan kişilerde DOĞUM BELGESİ

 4- Yeni tarihli öğrenci belgesi. Üniversite mercilerinin verdiği imzalı – mühürlü ve son sınav tarihine göre süresi belirtilen öğrenci belgesi.

5- Gelir beyanı (İlişikteki Türkçe belge Gelir Beyannamesi ile İngilizce belgeye Statement of Income bakınız).

6- Sağlık sigortası (eğitim sürelerini kapsamak zorundadır).

7- Sağlık sigortası için Tebliğ Tebellüğ Belgesi (Declaration of Notification for Insurance). Sağlık sigortası olan ya da olmayan tüm öğrencilerin tebliğ tebellüğ belgesini doldurması gerekmektedir  (İlişikteki Tebliğ Tebellüğ Belgesine bakınız).

8- 4 biyometrik fotoğraf.

9- 63 TL ikamet tezkeresi kart bedelinin ödendiğini gösteren dekont (ödeme makbuzu).

Kart bedeli vergi dairelerine ödenir.

Öğrencilerin ödemeleri gereken 63 TL kart miktarlarını VERGİ DAİRESİNE ödeyebilmeleri için VERGİ NUMARASI almaları gerekmektedir.

Vergi numarası aldıktan sonra; ÖĞRENCİLER 63 TL KART BEDELİNİ aşağıda belirtilen vergi dairelerine öder (ve dekont (ödeme makbuzu) alır).

1- HİSAR VERGİ DAİRESİ (EMİNÖNÜ)

2- RIHTIM VERGİ DAİRESİ (YAKACIK )

3- GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI ( VATAN CADDESİ )

Bunun yanı sıra, kart bedeli Ziraat Bankasının bazı şubelerine ödenebilir.

10- Ülkeye vize ile giriş yapan öğrencilerden (öğrenim vizesi veya e- vize  vb. ) vize harç bedeli alınmaz. Ancak, ülkeye vizesiz giriş hakkı olan öğrencilerin ikamet tezkeresi alabilmesi için vize harç bedelini vergi dairesine ödeyip, dekontun aslı ve fotokopisini ikamet tezkeresi başvurusunda ibraz etmesi gerekmektedir. Vize harç bedeli tüm öğrenciler için aynı olup 353,10  TL’dir.

ÖNEMLİ UYARILAR

  1. Lütfen yukarıda listelenen belgeleri dikkatlice kontrol edip, hepsini eksiksiz bir biçimde randevu tarihinden önce hazırlayınız. Herhangi eksik bir belge süreci uzatacaktır.
  1. İkamet izni en fazla pasaport bitim tarihinden 2 ay öncesine kadar verilebilir. Dolayısıyla, öğrencilerin pasaportu yeteri kadar geçerlilik süresine sahip olmalıdır.
  1. Öğrenciler randevu alırken doğru ve geçerli iletişim bilgisi vermelidir. Şayet öğrenciler yanlış adres ve iletişim bilgisi verirse, ikamet tezkere kartları gönderilemez (Öğrenciler, verdikleri yanlış ve/veya eksik bilgiden kendileri sorumludur).

ÖĞRENCİLER, ÜNİVERSİTE VE İKAMET ADRESLERİ İLE DİĞER İLETİŞİM BİLGİLERİNİ DOĞRU VE EKSİKSİZ VERMELİDİR. BUNUN NEDENİ; İKAMET TEZKERE KARTLARI ÖĞRENCİLERİN TÜRKİYE’DEKİ ADRESLERİNE POSTALANIR VE AYRICA ÖĞRENCİLERİN TÜRKİYE’DEKİ CEP TELEFONLARINA BİR MESAJ GÖNDERİLİR.

  1. VİZE, VİZE MUAFİYETİ VEYA  İKAMET İZNİ SÜRESİ BİTEN VE EN GEÇ 10 GÜN İÇERİSİNDE RANDEVU ALMAYAN ÖĞRENCİLERİN İKAMET İZİN BAŞVURULARI İŞLEME ALINMAYACAKTIR.
  2. ÖĞRENCİ İKAMET TEZKERESİ İÇİN HARÇ ÜCRETİ SADECE 63 TL’DİR. 63 TL VERGİ DAİRESİNE ÖDENİR.
  3. Üniversiteden mezun olan, ilişiği kesilen, bölüm değiştiren, başka bir üniversiteye geçiş yapan öğrencilerin ikamet izinleri olsa dahi GEÇERSİZ sayılır. Bu öğrenciler mezun olmadan veya ilişiği kesilmeden önce yeni ikamet için randevu almalıdır.

ÖRNEĞİN; bir öğrencinin öğrenci ikamet izni Mart 2016’da biter. Ancak, öğrenci Kasım 2015’de mezun olmuştur (veya ilişiği kesilmiştir). Öğrencinin 2016’ya kadar olan (Kasım 2015 ile Mart 2016 arası) ikameti, mezun olduğu tarihten itibaren geçersizdir. Mezun olmadan önce veya mezun olduktan sonra maksimum 10 gün içinde yeni randevu alıp başvuru yapması gerekir.

  1. Türkçe öğrenme amacıyla kayıt yaptıran kişiler öğrenci değil, KISA DÖNEM İKAMET İZNİ için randevu almak zorundadır.
  2. Üniversitede bir lisans/lisansüstü bölümde kayıtlı olan, Türkçesi yetersiz olduğu için üniversite tarafından Türkçe öğrenme kursuna yönlendirilen öğrenciler ÖĞRENCİ İKAMET İZNİ alabilir.
  3. Uyarı: 01.01.2018 tarihinden itibaren yanlış alınan randevular geçersizdir.